Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور تونس در پی مخالفت پارلمان این کشور با کاندیدای سابق برای پست نخست وزیری،شب گذشته «الیاس الفخفاخ» وزیر مالی اسبق این کشور را مامور تشکیل کابینه جدید تونس معرفی کرد.

«قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس شب گذشته «الیاس الفخفاخ» وزیر امور مالی سابق این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید برای تشکیل کابینه جدید تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفخاخ در حالی به عنوان نخست وزیر جدید معرفی می‌شود که با چالش‌های بزرگی برای خارج کردن این کشور از بحران اقتصادی طولانی و پاسخ به خواسته‌های اجتماعی فزاینده مواجه است.

پنجشنبه گذشته احزاب سیاسی بیش از 20 نام را به رئیس جمهور برای تصدی پست نخست وزیری و جایگزینی «یوسف الشاهد» نخست وزیر کنونی پیشنهاد دادند تا سرانجام الفخفاخ که از سوی دو حزب «تحیا تونس» و «التیار الدیمقراطی» پیشنهاد شده بود به عنوان نخست وزیر جدید معرفی گردید.

الفخفاخ تنها یک ماه فرصت دارد تا دولت ائتلافی خود را که دو حزب «النهضه» و «قلب تونس» اکثر کرسی های پارلمان را در اختیار دارند تشکیل دهد. در صورتی که دولت کنونی نتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد (109 رای از مجموع 217 رای) رئیس جمهور می‌تواند پارلمان را منحل کرده و و بر اساس بند 89 قانون اساسی تونس خواستار انتخابات جدید شود.

الفخفاخ 48 سال دارد و  در پی کاهش میانگین رشد و افزایش بدهی عمومی و نیز کاهش خدمات در مدت ده سال تقریبا بعد از انقلاب سال 2011 که دموکراسی را برای این کشور به ارمغان آورد، تأکید کرده است که اولویت اش اقتصادی است.

وی در شرکت نفتی «توتال» فرانسه کار کرده و در سال 2012 که سال آشوب های بعد از انقلاب در تونس بوده است به عنوان وزیر مالی  این کشور فعالیت کرد. وی پیش از آن نیز وزیر گردشگری تونس بوده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تونس قیس سعید قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه وی که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه های توسعه و گسترش روابط در عرصه های مختلف بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو پیش از این دیدار با آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفت‌و گو داشت.

پیش از این امیرعبداللیهان در شهریور ماه سال گذشته با وزیر امورخارجه این کشور دیدار و رایزنی داشت.

سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۱۴۰۲ و پس از سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران بازگشایی شد.

بورکینافاسو، کشوری در غرب آفریقا و با کشورهای مالی و نیجر، بنین، توگو، غنا و ساحل عاج همسایه است. این کشور دارای جمعیتی در حدود ۲۴ میلیون نفری است که از این تعداد بالغ بر ۱۵ میلیون نفر مسلمان هستند، زبان رسمی این کشور، فرانسوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد