Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@23:32:20 GMT

وزیر لبنانی: آشوب‌های لبنان ارتباطی به ایران ندارد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۰۴۱

وزیر لبنانی: آشوب‌های لبنان ارتباطی به ایران ندارد

خبرگزاری فارس: «جمال الجراح» وزیر اطلاع‌رسانی در دولت پیشبرد امور گفت که استمرار اوضاع کنونی زنگ خطری در تمامی سطوح است و کلید حل این وضعیت نیز ضرورت تسریع در تشکیل دولت جدید است.

الجراح در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حوادث دو روز گذشته در لبنان و نیز حوادث «شارع الحمراء» اقدامی خرابکارانه و محکوم است و برخی جوانان با هدایت برخی طرف‌ها دست به چنین اقدامات خرابکارانه و تخریب اموال خصوص و عمومی می‌زنند که نتایج خطرناکی در برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چه طرف‌هایی این جوانان را برای انجام این اقدامات خرابکارانه تشویق می‌کنند؟ گفت: گروه‌هایی که این جوانان را برای ایجاد آشوب و بر هم زدن ثبات کشور تحریک می‌کنند، دقیق مشخص نیست، اما نهاد‌های امنیتی در حال اجرای تحقیقات از تعدادی از این جوانان بازداشت شده هستند و نتایج تحقیقات نیز این طرف‌ها را مشخص خواهد کرد.

این وزیر لبنانی تصریح کرد که نیرو‌های امنیتی در طول این مدت سعی کرده‌اند از هر گونه تعرض به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو پرهیز کنند و از خواسته‌های به حق آن‌ها نیز مطلع هستند، اما برخی عناصر آشوبگر وارد تجمع‌های مسالمت‌آمیز شده و دست به اقدامات خرابکارانه و تعرض به نیرو‌های امنیتی زند که این نیرو‌ها نیز مجبور به واکنش شده‌اند.

الجراح همچنین گفت که تأخیر در تشکیل دولت، زمینه را برای ناآرامی‌های بیشتر فراهم می‌کند و لذا بایستی برای تشکیل هر چه سریع‌تر دولت اقدام کرد به نحوی که برنامه اقتصادی و اجتماعی به منظور بازگشت امور به روال طبیعی، تدوین شود.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در لبنان گفت: قطعا این امر بعید است، اما در عین حال استمرار هرج و مرج و آشوب خطرناک است و ممکن است مشکلاتی را ایجاد نماید و لذا تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن، ضروری است.

این وزیر لبنانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تنش اخیر بین واشنگتن و تهران ارتباطی به ناآرامی‌های لبنان دارد؟ گفت: «تصور نمی‌کنم این گونه باشد، زیرا تیمی که دولت را تشکیل می‌دهد یک تیم واحد است و اختلافات نیز بین یک تیم است به خصوص اینکه دیگر طرف‌ها نیز تمایلی به مشارکت در دولت جدید ندارند».

او با اشاره به اینکه گروه‌هایی که پشت این آشوب هستند قصد ایجاد هرج و مرج در کشور را دارند، گفت که نیرو‌های امنیتی قادر هستند با این آشوب‌ها مقابله کنند.

رسانه‌های لبنان گزارش دادند که در حوادث روز یکشنبه در این کشور حدود ۱۰۰ نفر از جمله برخی خبرنگاران زخمی شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر لبنانی آشوب های لبنان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است

به گزارش جام جم آنلاین ؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان ایلام اظهار کرد: به زودی فراخوانی با همکاری سازمان آموزش اداری و استخدامی برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها خواهیم داشت، زیرا این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت ایلام کمک کنند تا یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بر داشته شود، افزود: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

خلجی اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی اضافه کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است بنابراین منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تأمین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر