Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: یکی از استراتژی‌های ما کسب کرسی جهانی در پل است و مطمئن باشید به این خواسته خواهیم رسید. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلیمانی در نشست خبری برگزاری لیگ برتر بانوان گفت: برگزاری لیگ در هر فدراسیون یک ظرفیت است و این ظرفیت در اسکواش ایجاد شده و 10 سال است که بی‌دغدغه لیگ را برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌ها لیگ‌ها از حالت هیئت‌های استانی به لیگ باشگاهی تبدیل و باشگاه‌های خصوصی وارد لیگ شدند.

رئیس فدراسیون اسکواش افزود: موسسه مهرسان یکی از این باشگاه‌های حرفه‌ای است. کمتر باشگاهی داریم که برنامه 10 ساله داشته و به دنبال ایجاد باشگاه و مسائل حرفه‌ای باشد. این موسسه در شروع فعالیت میزبان هفته نخست لیگ برتر بانوان است و اختتامیه را نیز برگزار خواهد کرد. این مجموعه حتی به مسابقات بین‌المللی فکر می‌کند. در ادامه اهداف حرفه‌ای این باشگاه برای تیم‌های حاضر در هفته نخست لیگ تهرانگردی در نظر گرفته است. مهرسان برای برگزاری تمام لیگ‌های کشور در اردیبهشت ماه اعلام آمادگی کرده است. این مجموعه را حسین رفیعیان مدیریت می‌کند که به عضویت هیئت رئیسه نیز در آماده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خروجی حضور رفیعیان در هیئت رئیسه، حمایت از ملی‌پوشان و برداشتن بار هزینه از روی دوش فدراسیون است. سرمربی تیم ملی و ملی‌‌پوشان بانوان را این باشگاه رفته رفته استخدام و علاوه بر مدیریت باشگاه خود، بار هزینه را از روی دوش فدراسیون برداشتند.

وی در خصوص اینکه حضور ملی‌پوشان در این تیم باعث تضعیف لیگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور این مجموعه باعث می‌شود سایر باشگاه‌ها خود را با استانداردهای آن وفق دهند. بعد از ورود این مجموعه، هتل آراز پیش قدم در تیمداری در لیگ آقایان شد و سه تیم از سه شهر مختلف را تشکیل داد.

سلیمانی در خصوص مشکلات و بدهی مالی فدراسیون گفت: خدا را شکر در ماه اول این مشکل با استخدام وکیل، با اداره مالیات مذاکره و همزمان وزیر ورزش به دنبال معافیت ورزش از مالیات بودند. هیچ فدراسیونی اظهارنامه مالیاتی در سالیان گذشته ارسال نکرده بود و به دلیل مشکلات فروش نفت، دولت روی مالیات زوم کرد و فدراسیون‌ها بدهکار مالیاتی شدند. بدهی ما 900 میلیون بود و این در حالی است که بودجه ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود. با مذاکره نصف این مبلغ شامل بخشودگی شد و باقی بدهی نیز قسط بندی 25 میلیونی و حساب‌ها باز شد.

 رئیس فدراسیون اسکواش در خصوص اعزام تیم ملی به قهرمانی آسیا عنوان کرد: در دو بخش اقایان و بانوان 5 فروردین ماه سال آینده مسابقات قهرمان آسیا در بخش تیمی در مالزی برگزار خواهد شد و در شورای برون مرزی با این اعزام موافقت شده است. در حال حاضر به دنبال تامین منابع مالی هستیم تا ضمن حضور در این مسابقات، در اجلاس آسیا نیز شرکت تا کرسی‌های ما دچار مشکل نشود.

وی در خصوص کرسی جهانی اسکواش ایران گفت: کرسی تحقیقات فدراسیون جهانی، ریاست غرب آسیا و کرسی عضویت آسیا نیز در اختیار ایران است. به دنبال اضافه کردن قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان به غرب آسیا هستیم تا برای تداوم کرسی‌ها از این کشورها که اسکواش آنها را راه اندازی کردیم حمایت کنند. سوریه نیز ابراز تمایل کرده تا ایران در این کشور اسکواش را راه اندازی کند.

محسنی مشاور فدراسیون اسکواش شد

سلیمانی در پاسخ به سوال تسنیم، در خصوص اینکه عده‌ای می‌خواهند شرایط میزبانی در ایران را نامناسب جلوه دهند، گفت: مشکلات ورزش ایران جزیی از کل است. ورزش نیز متاثر از اتفاقات سیاسی است و ما با استکبار جهانی در حال جنگ هستیم. آنها به دنبال خسته کردن ملت ایران و تنگ کردن حلقه محاصره هستند. ایران کشور امنی است و نباید یک حادثه‌ را پای ناامنی بگذاریم. شک نکنید این موضوع متاثر از همان فشارها است و مطمئن باشید از این موضوع نیز به سلامت عبور می‌کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه با اعلام تشکیل هیئت اسکواش ناجا گفت: با حکم سردار اشتری، تشکیلات هیئت اسکواش ناجا شکل گرفت و سرتیپ عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی کرمان به عنوان اولین رئیس هیت اسکواش ناجا معرفی شد.

سلیمانی در خصوص وضعیت پدل گفت: تشکیلات کمیته به انجمن پل ارتقا پیدا کرد و به عنوان اولین قدم یکی از مسابقات قهرمانی جهان به ایران داده شد و خردادماه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان را در ایران خواهیم داشت. یکی دیگر از استراتژی‌های ما کسب کرسی جهانی در پل است و مطمئن باشید به این خواسته خواهیم رسید.

انتهای پیام/

R1434/P/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اسکواش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسکواش اسکواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟

به گزارش بورس تابناک، قانون بودجه ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های سال گذشته در بند س تبصره ۶ چالش جدیدی را به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و فرابورسی تحمیل کرده است. در این بند اعلام شده است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمد‌های حاصل شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد ریال (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد ریال (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) قابل اعمال است.

به زبان بسیار ساده این بدان معناست که سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

با همه تلاش ها و اعتراضات برای جلوگیری از اجرایی شدن این بند سرانجام، یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

در این مطلب قصد داریم دوباره به عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه بپردازیم.  حامد موسوی از فعالان بازار سرمایه به بررسی این عواقب پرداخته است.  عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | اول باید دقت کنیم فلسفه معافیت مالیاتی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی اکثرا برای کار‌هایی مصوب شده است که انجام آن کار وظیفه دولت ها بوده است، اما بخش خصوصی انجام می‌دهد و بابت آن معافیت مالیاتی می‌گیرد. به عنوان مثال: ایجاد کارخانه در منطقه محروم و کم برخوردار، ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای ارتقای فرهنگ جامعه و گسترش ورزش، کمک بخش خصوصی به دولت بابت تامین انرژی از جمله برق که وظیفه دولت است و چندین خدمات دیگر که دولت می بایست انجام دهد، اما به دلیل کسری بودجه با مشوق معافیت مالیاتی، انجام آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حال با تعیین سقف معافیت مالیاتی، این معافیت‌ها از بین می رود و دیگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی نخواهد آمد. در شرایط رکود و تورم جامعه ایران و مشکل در فروش نفت، کماکان دولت مشکل کسری بودجه دارد و حالا مشوق‌های بخش خصوصی هم برداشته می شود و دیگر کسی نیست که این قبیل خدمات را به مردم بدهد.‌ ای کاش اگر دولت قصد داشت معافیت‌ها را بردارد زمانی این کار را انجام می داد که خودش توان انجام آن را داشت.

نکته دیگر اینکه برخی سرمایه گذاری‌ها به شرط معافیت مالیاتی انجام شده است و حتی بعضی خصوصی سازی‌ها به این شرط بوده است حالا قرار است این معافیت ها برداشته شود. مثلا اگر تخفیف ۵% خوراک پالایشی‌ها نبود هیچکس این پالایشگاه‌ها را از دولت نمی‌خرید. 

پس باید این را قبول کنیم اینکه بخش خصوصی با همین مشوق ها در منطقه محروم کارخانه ایجاد می‌کند، هزینه دارد و وقتی معافیت برداشته می شود، اعتماد به دولت از بین می رود و بعدا اگر دولت مشوق هم قرار دهد، چون تضمینی برای پایداری نیست، پس بخش خصوصی سرمایه گذاری نمی‌کند. 

از عواقب دیگر مشکلات این بند س تبصره ۶ این است که توسعه زیرمجموعه های شرکت های بزرگ متوقف می‌شود.
وقتی شرکت هرچه زنجیره تولید خود را تکمیل کند تنبیه می‌شود و مالیات بیشتری پرداخت می کند پس مجبور نیست این کار را انجام دهد و بنابراین به جای بردن سود برای افزایش سرمایه و طرح توسعه، آن سود را بین سهامداران تقسیم می‌کند و این باعث می شود تا روند مستهلک شدن و خورده شدن شرکت ها سرعت بگیرد. این بند عملا در خلاف جهت رونق تولید و توسعه حرکت می‌کند. | نبض بورس

دیگر خبرها

  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی