Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود قربان نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ناآشنایی جامعه از خواص گوشت شترمرغ موجب شده‌ که مردم نسبت به استفاده از گوشت گوسفند و گاو علاقه بیشتری از خود نشان دهند.

وی بیان کرد: ایجاد صنایع جنبی واحدهای پرورش شترمرغ در آذربایجان‌غربی می‌تواند در افزایش تقاضا برای ایجاد واحدهای پرورشی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صنعت پرسود پرورش شترمرغ در استان نیازمند حمایت نهادها و مردم است، گفت: سازمان با صدور مجوزهای لازم توسعه این صنعت را در دستور کار خود قرار داده و با توزیع نهاده و تخصیص اعتبار در قالب سرمایه در گردش سعی در حمایت از واحدهای فعال استان دارد.

وی با اشاره به تعداد واحدهای پرورش شترمرغ در استان اضافه کرد: ۲ مزرعه شترمرغ در شهرستان های خوی به ظرفیت اسمی ۲۵ قطعه مولد و شاهین دژ با ظرفیت یک‌هزار قطعه پرواری در آذربایجان غربی ووجود دارد که هم اکنون ۱۰۰شترمرغ مولد در این واحدها پرورش داده‌می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، درباره اشتغال ایجاد شده در این قسمت اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پایین نگهداری پرنده در واحدها، سه نفر در هر یک این واحدها مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پرورش شتر مرغ مزیت های فراوانی نسبت به سایر حیوانات پرورشی دارد که از جمله آنها می‌توان به مقاومت در برابر بیماری، راندمان بالای تولید و فرصت سرمایه‌گذاری پرسود اشاره کرد.

پرورش شترمرغ به دلیل رشد سریع و تولیدمثل بالا مقرون به صرفه است و بهره‌مندی از گوشت قرمز کم‌چرب و کم کلسترول با طبیعتی گرم و دارای آهن، پوست نرم، لطیف و با مقاومت برای تولید چرم با کیفیت و روغن سرشار از امگا ۳، ۶ و ۹ تنها بخشی از مزایای پرورش این گونه از طیور است.

گوشت شترمرغ به دلیل استفاده نشدن آنتی‌بیوتیک و دارا بودن کمترین چربی و املاح بالا نسبت به سایر گوشت‌های قرمز اهمیت خود را در حفظ سلامت جامعه نمایان می‌سازد.

بزرگترین واحد پرورش شتر مرغ ایران و خاورمیانه در شهرستان زرندیه استان مرکزی قرار دارد که ظرفیت پرورش ۲۹هزار قطعه از جوجه یک روزه تا پرورش شترمرغ در ۹۷ واحد تولیدی در این مجتمع وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام ضرورت ثبت برنامه تولید توسط مدیران واحدهای صنعتی در سامانه جامع تجارت جهت تخصیص ارز اظهار کرد: برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز گیلان برای سهولت تأمین مواد اولیه خارجی تولیدات در سامانه ثبت شده است.

وی به لزوم اعلام دقیق‌تر مقدار احتیاج ارزی واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ساماندهی بانک مرکزی برای تخصیص ارز حمایتی به واحدهای صنعتی؛ اطلاع رسانی و هماهنگی لازم برای ثبت برنامه تولید به صنایع ارزبر گیلان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تأمین بخشی از مواد اولیه خارجی برخی از واحدهای صنعتی از طریق بازرگانان داخلی به صورت غیر مستقیم، تصریح کرد: مشکلات ساختاری سامانه‌ها به علت هوشمند بودن آنها در سطح کلان انعکاس داده شده است و در حال رفع چالش‌های پیش روی می‌باشیم که در آینده صنایع ما با مشکل تخصیص و تأمین ارز مواجه نشوند.

وی به پایش برنامه‌های تولید ثبت شده در فاز اول و شفاف سازی امور ارزی اشارهکرد و گفت: در بررسی کارشناسی و پایش وضعیت برنامه تولید ثبت شده واحدهای صنعتی، میزان ارزبری افزون بر ۸۵ واحد صنعتی گیلان محرز و مشخص گردید.

پورحیدری ثبت برنامه تولید برای تخصیص ارز را الزامی و ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به حد گذاری ارزی و تعیین سقف مصارف ارزی؛ در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دارو در سال جدید، ثبت برنامه تولید و میزان نیاز ارزی واحدهای صنعتی گیلان در سامانه جامع تجارت لازم است.

کد خبر 6099548

دیگر خبرها

  • بازدید از زنجیره سیب هدف هیات عراقی از سفر به آذربایجان غربی است
  • چهلمین یادواره نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد