Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد غریب پور امروز سه‌شنبه ١ بهمن ٩٨ در همایش چشم انداز صنعت فولاد، با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال گذشته تاکنون پنج نوبت با تحریم‌های ظالمانه آمریکا روبرو شده، گفت: هدف این تحریم‌های ظالمانه امریکا در حوزه فولاد و مواد معدنی، متوقف ساختن صادرات کشور بود؛ ولی این اتفاق رخ نداد و اتفاقاً صادرات رونق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علیرغم این تحریم‌های سخت، امسال پیش بینی شده حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد محقق شود که ارزش آن بالغ بر چهار تا پنج میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات نشان می‌دهد دشمن نقطه قوت ایران را هدف گرفته، چراکه چهار میلیون نفر مستقیم در ارتباط با این صنعت اشتغال دارند؛ این در حالی است که براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ انتظار می‌رود امکان صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد فراهم شود، ضمن اینکه ۲۵ میلیون تن در داخل به مصرف خواهد رسید؛ این در حالی است که براساس اطلاعات موجود مشخص می‌شود راهی که در صنعت فولاد ترسیم شده، درست است و امسال هم ظرفیت تولید فولاد به ۳۷ تا ۳۹ میلیون تن می‌رسد و تولید هم افزون بر ۲۶ میلیون تن خواهد شد.

وی اظهار داشت: ارزش بورسی ۲۰ شرکت فعال در بخش معدن و صنایع معدنی که تحریم شده اند بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ در این میان، شرکتهای تحریم شده، بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه دادند.

ادامه دارد...

کد خبر 4831418 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت فولاد سیل سیستان و بلوچستان بانک مرکزی ایران قیمت دلار سقوط هواپیمای اوکراینی قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت سکه بهار آزادی مالیات سازمان هواپیمایی کشوری وزارت صنعت معدن و تجارت عملیات بازار باز ایالات متحده آمریکا سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل