Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها را با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در راستای همدلی و همراهی با هم‌وطنان استان سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق جنوب شرقی کشور برگزار کرد.

این طرح که با محوریت سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، کمک‌های دانش‌آموزان، معلمان و اولیا را در اختیار مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی کشور برای مواجهه با نیازهای فوری و عمومی مناطق خسارت‌ دیده از سیل، دومین طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» را با مشارکت و هم‌افزایی سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و شوراهای دانش‌آموزی آغاز کرده است.

دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها به‌صورت هماهنگ کشوری روز سه‌شنبه یکم بهمن‌ ماه  ۹۸ در تمامی مدارس کشور در حال برگزاری است.

بارندگی های سیل آسا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، تخریب زیر ساختها، خسارات فراوان به اراضی کشاورزی، راهها، آب و برق و منازل مسکونی روستاییان جنوب این استان وارد شده است. 

 اولین دوره این همدلی، در اوایل امسال برای سه استان سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان به جریان افتاد که دانش آموزان در این طرح نیز مشارکت جدی داشتند.
قرار است کمک های دانش آموزی که در مدارس سراسر کشور جمع آوری می شود، پس از جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به استان های سیل زده ارسال شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان