Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیران جدید ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی پیش از عزیمت با رییس‌جمهور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با سفرای جدید کشورمان ضمن آرزوی موفقیت و از آنان خواست ضمن بیان توانمندی های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاریهای فرهنگی، علمی و فناورانه تاکید کرد.

"افسانه نادی پور" سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، "غلامحسین دهقانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، “احمد معصومی فر" سفیرجمهوری اسلامی ایران در سوئد، "علیرضا یوسفی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ، "سعید یاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، "عباس بدخشان ظهوری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، "رشید حسن پور بائی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان، "مهدی آقا جعفری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، "محمد علی بک" سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، "سعید خرازی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، "هاشم اشجع زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، "امیرعلی امام جمعه شهیدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی و "پرویز اسماعیلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روحانی آفریقای جنوبی بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان