Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان این که رابطه بین ایران و عراق یک رابطه استراتژیک و به نفع هر دو کشور است گفت: صادرات ایران به عراق ۲۷ برابر صادرات ایران به کل کشور‌های اروپایی است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یحیی آل اسحاق گفت: رابطه بین ایران و عراق یک رابطه استراتژیک و بسیار مهم در تمامی حوزه‌ها بویژه اقتصادی است و این رابطه هر چقدر تقویت شود به نفع هر دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی و کالا از ایران به عراق صادر شد در صورتی که صادرات جمهوری اسلامی با همه کشور‌های اروپایی ۴۷۵ میلیون دلار بوده است (۲۷ برابر).

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: میزان صادرات ایران به عراق در شش ماهه نخست سال جاری به ارزش شش میلیارد دلار بوده و این عدد در ۹ ماهه امسال به ۸ تا ۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: ایران هم اکنون در بحث روابط مستقیم بانکی با عراق مشکل دارد و مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی با عراق در تماس هستند بلکه بتوانند این قضیه را سامان دهند.

وی ادامه داد: آمریکا، بدخواهان، رقبا اعم از ترکیه، چین، عربستان و دیگران مزاحمت زیادی برای ایران در کشورعراق ایجاد می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: این کشور‌ها از هر راهی که امکان پذیر باشد اعم از قدرت سیاسی، اقتصادی و ... اعمال فشار می‌کنند برای مثال عربستان از همه ظرفیت خود اعم از سیاسی، اقتصادی و مالی در عراق استفاده می‌کند تا ایرانی‌ها در پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری مشارکت نداشته باشند.

وی افزود: علی رغم تمامی این فشار‌ها و شیطنت‌ها ایران به لحاظ سیاسی، اقتصادی، تجاری و ... رابطه خوبی با کشور عراق دارد.

آل اسحاق بیان داشت: آنچه که در این میان بسیار مهم به نظر می‌رسد اینکه بازار عراق حفظ شود، چون این بازار تا ۱۰ سال دیگر یک بازار بزرگ منطقه‌ای است.

وی با اشاره اینکه جمعیت کشور عراق ۳۶ میلیون نفر است، گفت: این کشور روزانه چهار تا پنج میلیون بشکه صادرات نفت دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: عراقی‌ها از نظر مالی مشکل ندارند فقط گرفتار شرایط ناامنی هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر اگرچه میزان صادرات ایران به جنوب عراق کاهش یافته، اما میزان صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق بر مدار افزایشی است.

آل اسحاق گفت: هم اکنون روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کامیون کالا از ایران به مقصد کشور عراق روانه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یحیی آل اسحاق صادرات به اروپا پروژه های عمرانی صادرات به عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات

هاشمی رفسنجانی روز چهاردهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد ثبت‌نام سید محمد خاتمی برای انتخابات و جزییات آن و همچنین برخی اخبار خارجی نوشته‌است.

به گزارش شرق، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

عفت و فائزه و سارا و قدسى، براى بازدید از روستاى تاریخى ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایى آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌هاى کارى بچه‌ها و نیز اوضاع جارى کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری] مذاکره کردیم. آقاى [سید محمد] خاتمى، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌اى با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانى از عدم توان انجام وظایف کرد.

رسانه‌هاى غربى، پوشش زیادى به اقدام و حرف‌هاى ایشان دادند. بعضى فکر مى‌کنند این شیوه تبلیغاتى ناز و کرشمه، تأثیر منفى در افکار مردم گذاشته و بعضى فکر مى‌کنند براى جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

چند سازمان حقوق بشرى، این روز‌ها علیه آیت‌الله خامنه‌اى، نظرهاى تندى ابراز کرده‌اند و ایشان را در رأس ده نفر از سران کشور‌ها که با مطبوعات دشمنى دارند، معرفى کرده‌اند؛ افراد دیگرى، چون [ولادیمیر] پوتین، [رئیس‌جمهور روسیه] و جیانگ زمین، [رئیس‌جمهور چین] و [فیدل] کاسترو، [رئیس‌جمهور کوبا] و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه] و ملاعمر، [رهبر طالبان] و ملک فهد، [پادشاه عربستان] و... در این لیست هستند. آمریکایى‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندى به عنوان حامى تروریسم به ایران و رهبرى دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینى و لبنانى، در رأس حامیان تروریسم مى‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعى دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلى را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامى براى بررسى هواپیماى جاسوسى نمى‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌هاى تندى علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبى، مولوى سُنى فرارى از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعى به کنسولگرى ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه