Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:03:02 GMT

فارس میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی خوشه چین است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۷۹۰۲

فارس میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی خوشه چین است

ایسنا/فارس رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس از برگزاری مسابقات ورزشی ملی روستایی با عنوان جام خوشه چین برای نخستین بار در کشور به میزبانی فارس در روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه امسال خبر داد.

فریبا افشون سه‌شنبه یکم بهمن در یک کنفرانس خبری افزود: ٥ استان همزمان متقاضی برگزاری مرحله کشوری مسابقات جام خوشه‌چین بودند اما با نظر مساعد وزیر ورزش و جوانان، این میزبانی به استان فارس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این مسابقه میزبان ٧٠٠ ورزشکار، داور و مربی از سراسر کشور خواهیم بود، افزود: این جام در ۶ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، هفت سنگ، چوب کشی و دو میدانی در هفت مکان ورزشی شیراز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس با اعلام این موضوع که آیین اختتامیه این مسابقات در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط در روستاییان در دو بخش بانوان و مردان و زمینه سازی برای ارتقای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همچنین شناسایی استعدادها با حضور استعداد یابان عنوان کرد.

افشون خاطرنشان کرد: جام خوشه چین در استان فارس در بخش استانی در چهار منطقه با حضور ٨ هزار و ۶۵۵ شرکت کننده برگزار شد.

او تاکید کرد: قهرمانان و نخبه‌های روستایی در بخش ملی این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در ادامه این نشست، توسعه ورزش‌های همگانی در روستاها را از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: رسالت اصلی وزارت ورزش توسعه ورزش‌های همگانی به ویژه توجه به ورزش‌های همگانی در روستاهاست.

حیدرعلی کامیاب یادآور شد: بیش از یک میلیون نفر از محله روستا تاکنون در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

کامیاب گفت: در تلاشیم تا برای اختتامیه مسابقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی که در بهمن ماه به میزبانی فارس برگزار می‎شود، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان ارشد کشور نیز حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی شيراز فارس ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی عبور کرد و حالا فقط 8 تیم در این تورنمنت باقی مانده‌اند. 7 تیم لیگ برتری صعود کرده(مس، گل‌گهر، هوادار، آلومینیوم، تراکتور، ملوان و سپاهان) به همراه چادرملو اردکان از لیگ دسته اول به یک چهارم نهایی رسیدند و قرار است روز دوشنبه حریفان خود را در مرحله بعدی بشناسند.

نکته قابل توجه این است که شگفتی‌ساز مسابقات جام حذفی قطعا در مرحله بعدی میزبان خواهد بود. چادرملو اردکان هردو بازی گذشته خود در جام حذفی را مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان در خانه حریفان برگزار کرد و برنده شد و بر اساس قوانین قطعا بازی سوم را باید میزبان باشد.

بر این اساس شاگردان سعید اخباری در مرحله بعدی مسابقات جام حذفی به هر تیمی برخورد کنند، باید در یزد از آن تیم پذیرایی کنند. هیچ تیم دیگری در جام حذفی چنین شرایطی را ندارد و فقط درباره چادرملو این موضوع صدق خواهد کرد.

بی‌شک میزبانی از حریف بعدی در یزد یک امتیاز مثبت برای چادرملو خواهد بود تا بتواند در حضور هواداران خودی از این مرحله هم بالاتر برود و به شگفتی‌سازی خواهد ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد؛ حریفان تراکتور و سپاهان مشخص شدند
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی