Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تاجیکستان دولت این کشور را موظف به افزایش تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی تا 87.4 میلیارد سامانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در جلسه دولت این کشور گفت: سال گذشته میلادی با تلاش‌های خستگی ناپذیر ساکنان تاجیکستان با نتایج مثبت چشمگیری به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قاهر رسول زاده» نخست وزیر تاجیکستان نیز در مورد توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور در سال 2019 میلادی گفت: در سال گذشته میلادی حجم تولید ناخالص داخلی کشور 77.3 میلیارد سامانی بوده و رشد اقتصادی در مقایسه با سال 2018 میلادی 7.7 در صد را تشکیل داد.

در این اجلاس وزرا و روسای تمام وزارتخانه‌ها و نهادهای تاجیکستان در مورد فعالیت یک ساله خود گزارش دادند.

«فیض الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان در این اجلاس بخش درآمد بودجه را 23.2 میلیارد سامانی عنوان کرد که 79.5 میلیون سامانی کمتر از حجم پیش بنی شده می‌باشد.

«نصرت الله دولت زاده» رئیس کمیته مالیات تاجیکستان در نوبه خود در مورد عدم اجرای 3 نوع مالیات صحبت کرد که منجر به کاهش درامد 852 میلیون سامانی بودجه شده است.

«سلیمان سلطان زاده» رئیس آژانس سرمایه گذاری دولتی و مبارزه با فساد و «کاراخان چله زاده» رئیس اتاق محاسبات تاکید کردند که در سال گذشته میلادی در مجموع فعالیت 1410 نهاد مختلف بازرسی و در نتیجه آن خسارات مالی بیش از 918 میلیون سامانی آشکار شد.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان این اجلاس دولت این کشور را موظف به افزایش تولید ناخالص داخلی در سال 2020 میلادی تا 87.4 میلیارد سامانی و رشد اقتصادی در سطح 7.8 درصد کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان رشد اقتصادی رئیس جمهور تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار، در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.   وی، افزود: تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.   استاندار کرمان،با بیان اینکه چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.   وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا 60 درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند    

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور