Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش نسل آفتاب که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تجربه‌ای نهادی در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در دهه اول انقلاب، انجمن‌ها کنشگری، فعالیت سیاسی داشتند و شرایط به گونه‌ای نبود تا فضای اجتماعی آرامی داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی در آن دوران به عنوان خط مقدم صیانت از انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: این انجمن پل ارتباط مدارس و جبهه‌های جنگ بود و فضای شورآفرینی برای حضور در جبهه‌ها ایجاد می‌کرد.

صالحی افزود: این اتحادیه به یادگیری‌های غیررسمی و تقویت مهارت‌های فردی پس از انقلاب کمک کرد و فرصتی برای افزایش معرفت و ایمان دینی بود.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تغییرات درونی و بیرونی در دهه پنجم انقلاب داریم، بیان کرد: امروز شاهد یک نسل دیجیتال و مهاجر در این فضا هستیم.

دانش‌آموزان روزانه بیش از ۵ ساعت در فضای مجازی فعالند

او افزود: طبق آمار، میانگین زمانی که دانش آموزان پای اینترنت صرف می‌کنند، بیش از ۵ ساعت است و این شرایط ایجاب می‌کند تا فضای دیجیتال و نسل جدید را جدی بگیریم.

صالحی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می‌تواند در حوزه سواد رسانه ای وارد عمل شود، گفت: بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در فضای دیجیتال داریم که باید توجه جدی به آنها شود.

او با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی در بخش سلامت روان هستند. این یعنی زنگ خطر سلامتی در مدارس به صدا در آمده است؛ در این میان تشکل ها مانند اتحادیه انجمن های اسلامی می‌توانند به تقویت مهارت روحی و روانی کمک کند.

وزیر ارشاد با تاکید بر جایگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه موتور تحرک گام دوم، علم و دانش است، باید در این عرصه قوی شویم و انجمن‌ها می‌توانند پل ارتباطی برای شکوفایی خلاقیت‌های دانش آموزان در جبهه علمی باشند.

صالحی به مخاطرات محاصره تبلیغاتی دشمنان اشاره  کرد و گفت: این وظیفه‌ای است که انجمن‌های اسلامی می‌توانند از عهده آن برآیند که البته ابتدا باید درک درستی از آن پیدا کنند.

در پایان این مراسم از کتاب «تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی» با حضور‌ وزاری آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاداسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی