Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:14:51 GMT

تصمیم محیط زیست برای تدوین استانداردهای ملی «بو»

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۶۷۲

تصمیم محیط زیست برای تدوین استانداردهای ملی «بو»

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: در کشور ما استاندارد ملی در زمینه «بو» تاکنون تدوین و ابلاغ نشده است بنابراین محیط زیست تدوین این استاندارد را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا مسعود زندی در مراسم افتتاح «واحد بی بوسازی با سیستم چکالش یخ در شرکت توسعه صنایع بهشهر» همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، اقدام و عمل » در روزی که با عنوان «صنعت و هوای پاک» نامگذاری شده است، با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی از اولویت های کشور هستند و مطالبه‌گری مردم در این خصوص بیشتر شده است، اظهارکرد: اندک زمانی است که آلودگی «بو» به عنوان یکی از آلودگی‌های جدید در حوزه محیط زیست مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه گفت: محیط زیست درصورت وجود مستندات کافی برای آلایندگی «بو» از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به ابلاغ اخطاریه‌های لازم و برخوردهای قانونی متناسب اقدام می کند.

وی با تأکید بر اینکه می توان گفت انتشار بوها عمدتا از ترکیب مواد شیمیایی و برخی از گازهاست، اظهارکرد: برخی آلودگی‌های «بو» به جز تأثیر بر محیط زیست، سلامت شهروندان را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل یکی از سخت‌ترین استانداردهای محیط زیستی، استاندارد «بو» است، تصریح کرد: در کشور ما استاندارد ملی در این زمینه تاکنون تدوین و ابلاغ نشده است و محیط زیست در زمینه تدوین این استاندارد موضوع را در دستور کار دارد.

در ادامه این مراسم شروین شکوهی - مدیرکارخانه صنعتی بهشهر - گفت: موضوع محیط زیست رسالت و مسئولیت اجتماعی همه ماست و سرمایه گزاری زیادی روی این پروژه انجام شده است. مصرف انرژی کم ، خلا بسیار قوی ،کاهش انتشار بو و آلودگی کم زیست محیطی از مزایای سیستم بوگیر است.

شکوهی میزان سرمایه گذاری زیاد، تعمیرات و نگهداری پر هزینه و وسعت محل نصب از جمله معایب این سیستم ذکر و اظهارکرد: این پروژه در سه فاز انجام خواهد شد و این اولین فاز اجرایی است و علیرغم مشکلات مرتبط با تحریم با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال احداث شده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، این سیستم بی بو کننده با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز برای حذف بوی کارخانه و کاهش انرژی افتتاح شده و تجهیزات فاز دوم نیز به این مجموعه تحویل داده شده و در حال راه اندازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوی نامطبوع اداره کل محیط زیست استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)