Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در همایش بزرگ نسل آفتاب گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در همه صحنه‌های انقلاب تأثیرگذار بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ نسل آفتاب که به مناسبت چهلمین سال تأسیس انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هیچ رویداد تأثیرگذاری در انقلاب نبوده که انجمن اسلامی دانش‌آموزان در آن حضور نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته افزود: امروز مهم‌ترین مأموریتی که برای انقلاب اسلامی تعریف ‌شده، «قوی شدن» است و بزرگ‌ترین تهدیدی که متوجه ماست، تلاش‌هایی است که برای تضعیف این انقلاب مقدس انجام می‌شود .

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: همچنان که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده است جوانان هستند که باید زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشند و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ازآنجاکه بر دوران نوجوانی و ابتدای جوانی دانش‌آموزان مؤثر هستند می‌توانند بر شکل‌گیری شخصیت افراد و تربیت انسان طراز اثرگذار باشند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه کشور را نمی‌توان از تعداد بنگاه‌های صنعتی یا سطح زیر کشت کشاورزی و یا عرضه متنوع خدمات مختلف ارزیابی کرد گفت: آنچه پایداری و استمرار موفقیت‌ها را تضمین می‌کند شکل‌گیری یک جامعه سنجیده و درست است و انجمن اسلامی دانش‌آموزان شریک آموزش‌وپرورش در این مأموریت مهم، اساسی و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین مقرر شده است آموزش‌وپرورش به سمت تحول تربیت برود و در تربیت ساحت‌های متعددی بر توازن این ساحت‌ها تأکید شده است، افزود: همچنان که دانش‌آموز برای قوت یافتن باید صاحب علم و دانش بشود، هم‌زمان باید توانمندی اقتصادی هم داشته و بتواند معیشت خود را سامان ببخشد و باید به لحاظ هنری توانمند بوده و از جنبه سیاسی و اجتماعی هم رشد کند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ما برای این بخش از تربیت به‌شدت به توانمندی انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیازمندیم چون انجمن اسلامی یک حرکت توأم با اشتیاق و داوطلبانه و با مشارکت عمومی است و بستر برای شکل‌گیری این بخش از تربیت در آن مهیاست.

وی در پایان گفت: چنانکه در دهه اول انقلاب اسلامی، انجمن‌های اسلامی با عینی‌ترین و ملموس‌ترین و واقعی‌ترین مسائل جامعه در ارتباط قرار گرفتند، هرچقدر ما بتوانیم پیوند نسل امروز را با مسائل عینی و واقعی جامعه قوی‌تر برقرار کنیم اعتمادبه‌نفس بیشتری را برای تأثیرگذاری بر مسائل مهم کشور به آن‌ها داده‌ایم.

انتهای پیام/4145/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی انجمن اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟