Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف در بسیاری از مصارف خانگی و بهداشتی یک نیاز اجتناب‌ناپذیر است.

بسیاری از ما حداقل یکبار برای مراقبت‌های بهداشتی، پخت و پز یا انجام کارهایی که نیاز به رعایت موارد بهداشتی دارد از دستکش یکبارمصرف استفاده کرده‌ایم. اما تا به حال به این نکته دقت داشته اید که در انتخاب دستکش یکبارمصرف مناسب چه نکاتی را باید رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید تا بخشی از ویژگی‌های این دستکش‌ها را بررسی نماییم

کیفیت محصول و قابلیت اطمینان

مهم‌ترین عاملی که نمی‌توان آن را در محصولات بهداشتی نادیده گرفت مساله‌ی کیفیت است. چراکه هرگونه اشکال یا ضعف کیفیت در محصول ممکن است منجر به پاره شدن آسان دستکش‌های یکبار مصرف و در نهایت باعث آلوده شدن و نفوذ میکروب به دست شود. بنابراین لازم است هنگام خرید دستکش یکبار مصرف، ضخامت آن را کاملا بررسی کرده و از نبود منافذ در سطح آن اطمینان حاصل نماییم. مقاومت و دوام دستکش در مقابل نفوذ میکروب و آلودگی، موضوع کیفی مهم و قابل توجهی است

استفاده آسان از دستکش یکبار مصرف

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از دستکش یکبار مصرف نتوانید به راحتی آن را از بسته‌بندی خارج نمایید یا در موقع دست کردن آن دچار مشکل شوید. همین موضوع ساده گاهی باعث می‌شود که مجبور به تماس دست خود با سایر سطوح غیربهداشتی شوید و دوباره میکروب‌ها روی دستکش قرار بگیرند. بنابراین بسته‌بندی آسان جهت مصرف برای دستکش یکبارمصرف می‌تواند این دغدغه را برای شما رفع کند. برای مثال بسته‌بندی آیری پلاست به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی دستکش را از بسته خارج و استفاده نمایید.

صرفه‌ی اقتصادی استفاده از دستکش یکبار مصرف در برابر هزینه‌های پنهان آن

 از آنجا که عدم استفاده از دستکش یکبار مصرف، می تواند باعث انتقال میکروب و آلودگی به دست و در ادامه منجر به بیماری‌های مختلف شود که هزینه درمان عدم استفاده از این محصول قطعا خیلی بیشتر از استفاده از آن است. درنتیجه عدم استفاده از دستکش یکبار مصرف علاوه بر هزینه‌های مادی می‌تواند در دراز مدت منجر به آسیب‌های روحی شود. بنابراین هرجا که فکر می‌کنید خطر انتقال آلودگی وجود دارد حتما از دستکش‌های یکبار مصرف مطمئن استفاده کنید.

داشتن نشان استاندارد و مجوزهای بهداشتی و سلامت محور

یکی از مواد خیلی مهمی که معمولا در تهیه دستکش‌های یکبار مصرف باید به آن توجه شود داشتن نشان استاندارد و تولید در شرایط کاملا بهداشتی است. باتوجه به اینکه این محصولات به عنوان محافظ پوست دست در برابر آلودگی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورتی که در محیط بهداشتی تولید نشود باعث جذب آلودگی کارخانه و انتقال به دست افراد می‌شود. بنابراین موقع خرید دستکش‌های یکبار مصرف حتما از قبل راجع به شرایط تولید و محیط کارخانه را مورد بررسی قرار دهید و این مورد را دست کم نگیرید زیرا تولیدکننده‌های بسیاری وجود دارند که در شرایط بهداشتی محصولاتشان را تولید نمی‌کنند.

قابلیت بازیافت و بازگشت مجدد به چرخه مصرف

پلاستیک به دلیل تجزیه طولانی مدت در طبیعت می‌تواند اثرات مخربی روی محیط زیست بگذارد. بنابراین بعد از استفاده از آن، باید به صورت تفکیک شده در کیسه‌های زباله قرار بگیرد تا در صورت امکان بازیافت شود. فرهنگ‌سازی مهمترین عاملی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و سهم صدای استفاده درست از این محصولات را باید افزایش داده تا افراد دائما حواسشان به این امر مهم باشد. برند آیری پلاست در راستای مسئولیت اجتماعی خود با یک حرکت خوب، سعی کرده‌است با ایجاد کمپین های مثل "پلاستیک برای ماست، نه برای طبیعت" صدای فرهنگ استفاده از محصولات از جنس پلاستیک را بالا ببرد و مردم را به استفاده درست از محصولات پلاستیکی دعوت کند. فرهنگ مصرف پلاستیک و بازیافت نقش مهمی در کاهش اثرات زیست محیطی مخرب بر طبیعت دارد. بنابراین هر مصرف کننده‌ای باید نسبت به جمع‌آوری باقی‌مانده‌ی پلاستیک و تفکیک آن خود را مسئول بداند.

آیری ‌پلاست، برگزیده تندیس بلورین جشنواره ملی صنعت سلامت محور و یکی از صد برند برتر ایران، بیش از شش سال است که محصولاتی همچون دستکش یکبار مصرف، کیسه زباله، سلفون غذا و کیسه فریزر آیری پلاست را به بازار عرضه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات آیری‌پلاست، می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس https://www.airiplast.ir/  مراجعه کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصرف محیط زیست کیفیت آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023

داوید رایا و خط دفاع آرسنال مزد عملکرد فوق‌العاده خودشان را دریافت می‌کنند. 

طرفداری | سنگربان اسپانیایی آرسنال در اولین فصل حضورش در این تیم به یک دستاورد ویژه دست یافت.

با ناکامی جوردن پیکفورد در ثبت کلین شیت مقابل لوتون تاون، داوید رایا به صورت رسمی دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023 را کسب کرد. سنگربان اسپانیایی توپچی‌ها طی 29 بازی برای این تیم 14 کلین‌شیت داشته است. پس از پیتر چک در فصل 16-2015، رایا اولین دروازه‌بان آرسنال است که به این مهم دست می‌یابد. او که به صورت قرضی در آرسنال حضور دارد، در پایان فصل به صورت دائمی از برنتفورد به ورزشگاه امارات منتقل خواهد شد. گفتنی است تیم تحت هدایت میکل آرتتا با دریافت تنها 28 گل بهترین خط دفاع لیگ برتر را نیز تصاحب کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • دستکش گلر برزیلی نساجی به ارث رسید!
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • رقابت برای دستکش «طلا» سخت شد/ بیرانوند نباید در ۵ بازی گل بخورد
  • قطعی شد: دستکش طلا برای ستاره آرسنال
  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه