Web Analytics Made Easy - Statcounter

۷۲۳ کانون استادی دانشگاه‌ها طی نامه‌ای از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند به پنهان کاری درباره پالرمو خاتمه دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۷۲۳ کانون استادی دانشگاه‌ها طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند: پیام رفراندوم ایرانیان را بگیرید و به پنهان کاری‌ها درباره پالرمو خاتمه دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این نامه به شرح زیر است:

«وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا ﴿نساء / ١٤١﴾

و خداوند هرگز هیچ راه سلطه‌ای به سود کافران برضد مؤمنان قرار نداده است.

رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم.

با صلوات بر محمدو آل محمد و با احترام؛ چنانکه مستحضرید؛ با عنایت به اینکه در دورة مذاکرات برجامی برخی از مسئولین کشوربا خوشبینی به نتیجه مذاکرات، به روابط عادی با اروپا و آمریکا امیدوار بودند، تلاش برای تحمیل بسیاری از تعهدات بین المللی نیز همراه با این موج، به جمهوری اسلامی ایران قوّت گرفت که متاسفانه بعضی از آن‌ها بدون در نظر گرفتن عواقب آن متون اسناد حتی در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید.

در همین راستا باید اذعان کرد الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو بر اساس یک تصمیم ملّی نبوده بلکه پروژه‌ای آمریکایی-اروپایی بوده است؛ زیرا پیش‏تر قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و ملّت ایران از نظر حقوقی بی نیاز از پیوستن به کنوانسیون جدید بود، ولی کشور‌های اروپایی این اقدام را کافی ندانستند و در مذاکرات با رییس جمهور و وزیر امور خارجه، اقدامات خود برای حفظ برجام از پیش شکست خورده را مشروط به پیوستن ایران به این کنوانسیون کردند؛ یعنی در تلاش بوده و هستند علاوه بر کلاهبرداری برجامی از دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛ تعریف ایدئولوژیک، فلسفی و سیاسی خود از تروریسم را نیز بر ایران بزرگ و متمدن تحمیل کنند که متأسفانه مجلس ناکارآمد و به خصوص مدیریت آن که باید عصارگی فضایل فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ‏ایران را نمایندگی می‏‌کردند.

این تحمیل ننگین و ضد ایرانی را پذیرفتند که البته این روند با اصول ۲-۵-۱۵۲-۱۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

بر همگان روشن است پس از برجام، دولت ایران خوشبینانه به همه تعهدات خود عمل کرد، ولی طرف‏های اروپایی و آمریکایی نه تنها حاضر نشدند به تعهدات خویش عمل نمایند بلکه پس از مدتی دولت قانون شکن و جنایت پیشه آمریکا با خروج یک جانبه از برنامه جامع مشترک، تحریم‌های جدیدی را نیز علیه ایران ایجاد کرد وضعی که برخی از مسئولین کشور آن را جنگ اقتصادی یا تروریسم اقتصادی نامیدند؛ متعاقباً تهدیدات و حتی توهین به ساحت جمهوری اسالامی ایران و برخی نهاد‌ها و مسئولین نیز آغاز شد به گونه‌ای که در اقدامی غیر دیپلماتیک و غیر حقوقی و غیر رایج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد رسمی در ایران می‌باشد را به عنوان نهادی تروریستی معرفی کردند.

با تأسف در آن مرحله کماکان برخی مسئولین ایران هنوز در موج تصنعی و هیجانی برجامی به سر می‌‏برده و فکر می‏‌کردند همچنان به شکلی یک جانبه باید بر تعهدات فرامّلی خود بیفزاییم تا بهانه‌ای به اروپا و آمریکای ظالم ندهیم!

در مرحله سوم امّا، آمریکا با کمال جسارت پاسخ دیپلماسی سازشِ وزارت خارجه ایران یعنی (به رسمیت شناختن سیاست بهانه جویی‌های بی پایان) کشور‌های غربی برای سلطه بر کشور‌های به اصطلاح جهان سوم را داد.

به ناگاه ایران بزرگ و هفت هزارساله و بخش اعظمی از جهان در بهت فرو رفت؛ دولت جنایت کار آمریکا با پشتیبانی معنوی اروپای خبیث و ریاکار در اقدامی تروریستی، سپهبد شهید سلیمانیرضوان اله علیه، از محبوب‌ترین شخصیت‌های ملّی بعد از رهبر حکیم انقلاب که واجد مقامی رسمی در کشور نیز بوده را دزدانه و شبانه ترور و به شهادت رسانیده و رسماً در اوج وقاحت اعلام نمود که این شخص در لیست ترور‌ها بود، اینک دو سؤال مهمی که نهاد‌های تصمیم‏گیری در جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه اند این است که:

اولاً در مرحله چهارم برجامی، آیا زمان آن فرا نرسیده که به دیپلماسی تسلیم و ذلّت در مقابل کنوانسیون‌های بین المللی خاتمه داده شود؟

ثانیاً و خصوصاً در مورد معاهده cft که بر اساس استاندارد‌های آمریکایی به تعریف تروریسم می‏‌پردازد آیا باید در شرایطی که دولت محترم به صورت مخفیانه با شما اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب این این لوایح ننگین به رایزنی مبادرت نمایند؟!

اکنون جنبش استادی ایران به دنبال حماسه و خلق رفراندوم عظیم و تاریخی ایرانیان برای آری به خط مقاومت و کرامت ملّت که پس از شهادت فرماندة وطن در قیام عمومی ۱۶ دی ماه تهران و رستاخیز انسانی اقصی نقاط ایران شکل گرفت، از رییس، دبیر و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام مصرّانه مطالبه می‌کند که در پاسخ به درخواست ده‌ها میلیونی ملّت و در واکنش به ترور مقام رسمی کشور از سوی ائتلاف آمریکایی-اروپایی، صدای رفراندوم ملّی پسا تشییع را شنیده و صریحاً در جلسه‌ای فوق‏العاده به پنهان کاری و یا رودربایستی مابین مجمع و دولت خاتمه داده و با اظهار نة قاطع، پذیرش ننگی مجدد بر سیمای ملّتی کهن را باطل کنید.

چنانچه احدی از اعضای محترم مجمع در این‌باره ابهام داشته باشند می‏‌توانند به نامه علمی-حقوقی استادان حقوق، علوم سیاسی و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران به شورای نگهبان قانون اساسی به تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ مراجعه نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام کنوانسیون پالرمو قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم معاهده CFT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود

علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی با وجود تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص