Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@00:15:22 GMT

تعهدی به توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی نداریم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۰۷۶۲

صراط:

یک مقام ارشد کره شمالی سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت به دلیل آنکه آمریکا مهلت پایان سال خود در زمینه مذاکرات هسته‌ای را نادیده گرفت، این کشور نیز در زمینه توقف آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک‌های بین قاره‌ای احساس تعهدی ندارد.

به گزارش فارس «جو یانگ چول» از مقام‌های هیات دیپلماتیک کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» در سوئیس طی سخنانی در نشستی  در زمینه خلع سلاح اتمی گفت: «دلیلی ندارد که دیگر به طور یکجانبه متعهد به اجرای تعهداتی باشیم که طرف مقابل به آن عمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام کره‌ای در ادامه آمریکا را به وحشیانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین تحریم ها متهم کرد و افزود:  «در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هرگز وجود نخواهد داشت.»

 جو یانگ چول افزود: «اگر ایالات متحده تلاش کند خواسته‌های یکجانبه را تحمیل کند و همچنان اجرای تحریم‌ها ادامه یابد، کره شمالی ممکن است مجبور شود به دنبال یک مسیر جدید باشد.»

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام در آغاز سال میلادی گذشته به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه  خودبه بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند رفتار آمریکا در توافق‌های بین‌المللی قابلیت اعتماد به این کشور در عرصه بین‌المللی و از جمله امکان توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را زیرسئوال برده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش های اتمی آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند