Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مریانج گفت: شهروندان مریانج می‌توانند با پرداخت عوارض جاری خود از تخفیف ویژه دهه مبارک فجر و بسته تشویقی بهره‌مند شوند.

محسن معصوم‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بسته تشویقی عوارض شهرداری به شهروندان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مریانج، در سال ۱۳۹۸ شهرداری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سالگرد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، می‌تواند تخفیفاتی را به شهروندان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مصوبه به تأیید هیأت تطبیق فرمانداری همدان نیز رسیده و بر اساس ابلاغ شورای شهر، شهرداری ملزم شده از تاریخ یکم بهمن‌ماه سال جاری تا پایان روز پانزدهم اسفندماه نسبت به ارائه تخفیفات با درصد مصوب اقدام کند.

شهردار مریانج بیان کرد: بر همین اساس برای پنجمین سال پیاپی، فیش عوارض شهرداری مریانج با اعمال تخفیفات دهه فجر چاپ و به درب منازل شهروندان ارسال خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه استقبال مردم مریانج از پرداخت عوارض شهرداری بسیار خوب است و در چهار سال گذشته بیش از ۶۵ درصد شهروندان با مراجعه به شهرداری و پرداخت عوارض خودنشان دادند که برای آبادانی و توسعه عمرانی شهر با شهرداری همکاری لازم را دارند.

معصوم‌علیزاده با اشاره به تخفیفات عوارض بیان کرد: تخفیفات عوارض برای همه شهروندان یکسان بوده و می‌توانند عوارض جاری خود را با استفاده از تخفیفات ویژه دهه فجر پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس عوارض نوسازی با ۱۰ درصد، عوارض بهای خدمات و پسماند با تخفیف ۲۰ درصدی خواهد بود و همچنین عوارض کسب و پیشه‌وری نیز در این طرح نیز با همین تخفیف ۲۰ درصدی همراه شده است.

شهردار مریانج تصریح کرد: عوارض آماده‌سازی پروانه احداث املاک مسکونی نیز با ۲۰ درصدی تخفیف همراه است که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان واقع می‌شود.

وی ادامه داد: عوارض آماده‌سازی پروانه احداث املاک تجاری، صنعتی، کارگاهی و انبار نیز از ۱۵ درصد تخفیف برخوردار بوده و عوارض آماده سازی پروانه احداث املاک خدماتی، اداری و آموزش نیز از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند است.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان خوب مریانجی به مانند همیشه و همه‌ساله با مشارکت خود در توسعه شهر سهیم باشند زیرا فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری منوط به مشارکت همه‌جانبه شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/89042/

منبع: فارس

کلیدواژه: عوارض شهرداری انقلاب اسلامی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابوطالب قاسمی گفت: تعیین و ابلاغ سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف افزایش توانمندی بهره‌برداران شاغل در واحدهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شد.

وی افزود: عدم برخورداری برخی شاغلان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سطوح عالی تحصیلاتی و نوع خدمت میزبانی در این واحدها که در مواردی به صورت خانوادگی، بومی و محلی انجام می‌شود، ضرورت داشت دوره‌های آموزشی موجود به عنوان یک مطالبه جدی مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با این قشر، دوره‌ای جدید با همکاری و نظارت جامعه تخصصی بوم‌گردی و برخی از اساتید و متخصصین این حوزه بر اساس نظرات مدیران حوزه‌های تخصصی معاونت گردشگری طراحی و ابلاغ شود.

قاسمی با بیان اینکه این موضوع با استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه مواجه شده است، افزود: بر اساس ضوابط اجرایی، مؤسسات آموزشی موظف هستند از تاریخ ابلاغ بخشنامه، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بر اساس دروس و سرفصل‌های تعیین شده اجرا کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری خاطرنشان کرد: دوره‌های الزامی صرفاً از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز از این معاونت برگزار و مدرسین هر دوره با معرفی مؤسسات مربوطه در چارچوب دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی صورت می‌گیرد.

به گفته وی صدور گواهینامه دوره‌های تشویقی توسط استان انجام می‌شود و امکان برگزاری دوره‌های تشویقی در رویداد آموزشی جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز وجود دارد.

قاسمی گفت: سرفصل‌های اختصاصی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مدت ۹۵ ساعت در دو بخش ۵۵ ساعت اصلی و ۴۰ ساعت تشویقی تعریف شده است. بخش اصلی شامل آشنایی با اصول و مفاهیم مهمان‌نوازی، قوانین و مقررات، خدمات ایمنی و پایداری حفظ محیط‌زیست و بخش تشویقی در برگیرنده اطلاعات حرفه‌ای پیشرفته ویژه افرادی با سطح تحصیلات بالاتر که تمایل به افزایش مهارت و آگاهی دارند، است.

کد خبر 6097054 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر