Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: کارکرد شهر هوشمند کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه و موثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ستار هاشمی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص شهر هوشمند و هوشمند سازی چند نکته مهم باید موردتوجه قرار گیرد، نکته مشارکت شهروندان است؛ به‌عبارت‌دیگر اگر بخواهیم شهر هوشمند را داشته باشیم باید شهروندان نیز هوشمند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کارکرد شهر هوشمند کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه و مؤثر است، اظهار کرد: می‌توان با کمک شهروندان این اقدامات را انجام داد؛ به‌عنوان‌مثال وقتی در فضای شهر کیفیت ارائه سرویس‌ها مدیریت شود، باید ساختارهایی برای نظارت بر کیفیت ارائه سرویس ایجاد شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تأکید کرد: مشارکت شهروندان به کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه می‌کند، البته در کنار این موضوع باید بتوانیم داده‌های موردنیاز را بر اساس اصول و قوانین در اختیار قرار دهیم و انتشار داده‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم در انتشار داده‌ها و امکان دسترسی به داده این است که داده به‌خودی‌خود ممکن است مورداستفاده مفید قرار نگیرد، بنابراین باید توجه داشته باشیم جنس سرویس‌هایی که بر روی‌داده‌ها موردنیاز مخاطب است باید شناسایی و در بستر مناسب قرار دهیم.

هاشمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و آستان قوس رضوی در حاشیه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، اظهار کرد: بر اساس امضاء تفاهم‌نامه بین آستان قدس و شهرداری مشهد مقرر شد تبادل اطلاعات بین این دو مجموعه انجام شود که این مهم اقدامی ارزشمند برای تسهیل امور است.

وی تصریح کرد: در شهر هوشمند شهروندان باید احساس کنند در امور آن‌ها تسهیل شده و حداقل نیاز به مراجعه حضوری برای انجام امور خوددارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بابیان اینکه باید خدمات را بدون مراجعه حضوری شهروندان ارائه و شفافیت ایجاد شود، گفت: در بخش مرکز توسعه اقتصادی دیجیتال نیز باید از ظرفیت استانی استفاده کردیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد مورد استقبال گسترده قرارگرفته است، افزود: مشهد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای هوشمند سازی دارد و باید تجربیات خود را به سایر شهرهای کشور تعمیم دهد.

هاشمی تأکید کرد: شهر هوشمند را نباید به‌عنوان پروژه نگاه کرد زیرا فرایند مستمری است که باید بر اساس شاخص‌های مناسب پایش شود؛ البته بسیاری از پیشرفت‌ها نتیجه ایده پردازی است.

کد خبر 406905

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر هوشمند شهرداری مشهد کلانشهر مشهد مشهد هوشمندسازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری