Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:47:16 GMT

آمریکا از سرگیری صادرات نفت لیبی را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۶۷۱

آمریکا از سرگیری صادرات نفت لیبی را خواستار شد

سفارت آمریکا در لیبی با هشدار به نیروهای ژنرال حفتر، صادرات مجدد نفتی لیبی را خواستار شد.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در لیبی سه‌شنبه در زمینه توقف صادرات نفت لیبی به نیروهای وفادار به «خلیفه حفتر» هشدار داد.

بیشتر بخوانید: آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» سفارت آمریکا در شهر «طرابلس» پایتخت لیبی در توییتی در این زمینه نوشت: «توقف فعالیت شرکت ملی نفت لیبی خطر تشدید وضعیت اضطراری و تحمیل  رنج و درد بیشتر برای مردم این کشور را در بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بخشی از تأسیسات نفتی لیبی هفته گذشته از سوی نیروهای خلیفه حفتر مسدود شد. این اقدام خسارت ۷۰۰ هزار بشکه‌ای برای این کشور را به همراه دارد.

وزیر خارجه آمریکا نیز روزهای گذشته ابراز امیدواری کرد که در نتیجه کنفرانس برلین، تاسیسات نفتی لیبی دوباره بازگشایی شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه سفرت آمریکا در لیبی به لزوم از سرگیری صادرات نفتی لیبی توصیه شده است.

بحران لیبی و درگیری میان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» با شبه‌ نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، به عرصه درگیری‌های نیابتی برخی کشورهای منطقه مبدل شده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا لیبی ارتش لیبی تحولات لیبی نفت نفت لیبی ژنرال حفتر دولت وفاق ملی لیبی خلیفه حفتر امریکا مشرق سفارت آمریکا کنفرانس برلین آمریکا خبرگزاری فرانسه طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار داشت: ۴۳ هزار نفر برای اعزام به عمره مفرده ثبت‌نام کرده بودند؛ متاسفانه، چون شرایط مهیا نشد وجوه عودت شد، اما از سوم اردیبهشت ۵ هزار ۶۰۰ نفر به ترتیب اولویت طبق مذاکرات اعزام خواهند شد و این مسیر در حال انجام است.  

اولین پروازحج تمتع ۲۴ اردیبهشت انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۴ اردیبهشت اولین پرواز حج تمتع انجام خواهد شد، ابراز داشت: ۸۷ هزار زائر و عوامل زیارتی خواهیم داشت، اوج عملیات در ماه ذی‌الحجه خواهد بود.

شمسایی با اشاره به تمهیدات خاص از مبدا تا مقصد اظهار داشت: ۳۸۰ هزار نفر از پزشکان و کادر درمان در مکه و مدینه داخل هتل‌ها به ارائه خدمات پرداخته و مستقر هستند. از سوی دیگر درمانگاه در مکه و مدینه آماده خدمت بوده و حتی امکان اعزام به بیمارستان‌های صعودی را هم خواهیم داشت؛ حجاج دو بیمه هم در عربستان و هم ایران برای امورات خواهند داشت.

آغاز عمره دانشجویی در هفته جاری

این مقام مسئول درباره آغاز اعزام‌های عمره دانشجویی ادامه داد: این هفته دانشجویان متقاضی به عمره مفرده (دانشجویی) اعزام خواهند داشت.

دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر

وی درباره اعزام مجدد متقاضیان برای عمره افزود: تلاش داریم از ۱۵ ماه محرم یا ابتدای ماه صفر اعزام عمره را مجدد شاهد باشیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر