Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:09:09 GMT

عکاسی نجومی را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۷۰۶

عکاسی نجومی را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم

عکاس جوان آملی با بیان اینکه آنچه را که در عکاسی نجومی نصیبم شد با هیچ چیزی عوض نمی کنم، گفت: آسمان تنها چیزی است که هیچ کسی نمی‌تواند از تو بگیرد، هر چیزی در دنیا از دست دادید سرتان را بالا بگیرید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، این روزها کمتر کسی است که او را نشناسد، بعضی‌ها با دنیای ناشناخته آسمان می شناسند برخی با دوربینش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اما کمتر کسی این عکاس دوربین به دست را با ورزش می شناسد؛ ۳ سال عضو تیم ملی شنا بود در روزهایی که در آمل استخر شنا نداشتیم.

پندار اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ورودش به دنیای عکاسی اظهار کرد: وقتی مادرم برایم دوربین عکاسی خرید، از سوژه‌های اطرافم شروع کردم و هرچه پیش رفتم بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشم، فقط به هدفم فکر می کردم و درگیر کارم بودم، بدون اینکه به حواشی و یا حرف های دیگران فکر کنم.

 وی ادامه داد: از آن زمان به جرات می توانم بگویم هرگز نخوابیدم و اگر خوابیدم از خستگی خوابم برده، به طوری که مدت طولانی پیشانیم روی کیبورد سیستم می ماند.

این عکاس یادآور شد: قبل از اینکه عکاس شوم به دوره های کلاس نجوم رفته بودم و آلبوم نجوم داشتم، امروز می فهمم چقدر کلاس ها برایم مفید بوده است.

اکبری نخستین خطا در عکاسی نجومی را آخرین خطا عنوان کرد و گفت: در هر منطقه ای که می خواهم سفر کنم، کاملاً  بافت گیاهی و جانوری منطقه، مقابله با خطرات و تهدیدهای جغرافیای آن منطقه را مطالعه می کنم.

وی به خاطره ای در کویر حلوان اشاره کرد و افزود :منطقه‌ای که از جاده کیلومتر ها دور بودم، در ماشین تمام خوراکی ها و وسایلم بود، با یک اشتباه کوچک در ماشین بسته شد، آنتن نداشتم و هیچ کس نبود، باید از این شرایط خلاص شدن را یاد بگیریم، البته توصیه می کنم همیشه با یک طبیعت گرد همراه شوید.

این عکاس جوان با بیان اینکه برای عکاسی نجوم باید جایی باشید که از انسان ها و نور فاصله بگیرید، تصریح کرد: به همین خاطر با طبیعت ارتباط خوبی دارم، در این سال‌ها با وجود شرایط و محیط های خطرناک هیچ مشکلی از جمله حمله حیوانات برایم پیش نیامده است.

اکبری از خاطراتش در کویر طبس گفت و افزود: کویر طبس منطقه ای است که در روز حتی بافت سنگ ها را می بینید میترسید، وقتی باد در سنگ ها می وزد، انگار صدای پچ پچ می آید، وقتی آنجا بودیم و برای تهیه غذا فردای آن روز به روستا رفتیم همه هیجان زده ما را دیدند و می گفتند شما آن عکاس بودید.

وی با بیان اینکه کویر مقدس است، اظهار کرد: کویر بافت قشنگی دارد؛ پیشنهاد می کنم شب های زیبای کویر را ببینید، از نورها فاصله بگیرید، ستاره های شب کویر برایتان تمام شدنی نیست.

این عکاس جوان ادامه داد: وقتی دنیا را می شناسید، هرچقدر دنیایتان بزرگتر می شود، اهدافتان بزرگتر و دنیایتان تغییر می کند، تمام چیزهایی که در زمین برایم تمام شد به آسمان می روم، آنچه را که در عکاسی نجومی نصیبم شد با هیچ چیزی عوض نمی کنم.

اکبری با بیان اینکه زمانی که خسته می شوید تفاوت شما مشخص می شود، عنوان کرد : خیلی شب ها ۵ ساعت رانندگی کردم و حتی یک شات نگرفتم یا برای یک عکس ۶ ماه درگیر شدم، باید به کارتان ایمان داشته باشید.

وی دوربین را جزء لاینفک زندگی اش دانست و تاکید کرد: من اولین دوربینم را هنوز نگه داشته ام احساسم به وسیله ها به من عشق داده است.

این عکاس آملی نجوم را عبادت خواند و افزود: تمام شدنی های زمین مهم نیستند، دستانت را بالا ببر، تمام آسمان از آن توست، آسمان تنها چیزی است که هیچ کسی نمی‌تواند از تو بگیرد، هر چیزی در دنیا از دست دادید سرتان را بالا بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، سرکوت نجفی عصر پنج‌شنبه در آئین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت ۶ اردیبهشت ماه روز سنه ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج تدوین و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آئین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

نجفی افزود: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

نجفی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: براساس تصمیم‌گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … هستند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه این ۵۰ عکاس منتخب که ۱۵ نفر آنها نیز عکاسان بومی استان هستند باید در بازه زمانی ۶ تا ۱۱ اردبیهشت در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، افزود: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

نجفی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

کد خبر 6088698

دیگر خبرها

  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه