Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بنیاد مسکن: سیل در استان سیستان و بلوچستان خسارت عمده ای به راه ها و پل زده است که برای انتقال مصالح و تردد لازم است هرچه زودتر بازسازی شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  عزیزالله مهدیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: خوشبختانه یکشنبه دولت اعتبارات مورد نیاز مناطق سیلزده را تصویب کرد و ۱۰۰ میلیارد تومان هم تنخواه به ما داده شد که پرداخت کمک‌های معیشتی را شروع کردیم و به دستگاههای اجرایی مناطق سیلزده هم تنخواه برای اجرای کارهایشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بنیاد مسکن گفت: در بحث بازسازی ۸۰ گروه کارشناسی را در سطح استان بسیج کرده ایم که تا اواخر هفته آینده کار کارشناسی را به اتمام می‌رسانند. اما از فردا کار بازسازی را در روستا‌های چابهار شروع می‌کنیم.

مهدیان گفت: در مناطق روستایی ۴۰ میلیون وام قرض الحسنه و ۱۰ میلیون بلاعوض و ۲۰ میلیون هم وام معیشتی در نظر گرفته شده است و در روستا‌ها هم ۱۰ میلیون برای اسکان موقت داده می‌شود.

عباسعلی ارجمندی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم گفت: ۷۸ تیم عملیاتی در مناطق مختلف حاضر هستند و امدادرسانی هوایی و زمینی با سرعت بیشتر در حال انجام است.

ارجمندی گفت: برق همه مناطق سیلزده پایدار است و ۴ روستا تلفن و مخابراتشان مشکل دارد و ۲۴ راه روستایی دچار مشکل اند و ۶۰ روستا هم فعلا آبشان قطع است البته ۴۷ روستا شبکه و تاسیسات آبش آسیب ندیده، اما به دلیل مسائل بهداشتی فعلا فعالیت آن‌ها متوقف است.

او با بیان اینکه با فروکش کردن سیل وضعیت منطقه پایدار است، خواهان ارسال کمک‌های بیشتر غذایی و پوشاکی و بهداشتی و نیز تجهیزات و ماشین آلات به منطقه شد.

فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان هم درباره برخی تاخیر‌ها در امر بازسازی و احداث واحد‌ها گفت: خود مردم هم باید کارهایشان را سریع‌تر انجام دهند و زودتر به بانک مراجعه کنند

او با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی احداثی‌ها د خصوص فاضلاب اهواز گفت: کمیته لایروبی فعال شده هم در حوزه کرخه هم دز و هم اهواز و کار لایروبی با پیشرفت خوب در حال انجام است و با طرح جامع اهواز شبکه فاضلاب طی ۲ سال ترمیم و کامل می‌شود.

مهدیان در خصوص مسکن خانوده‌های فرعی در مناطق سیلزده خوزستان هم گفت: این خانواده‌ها می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، اما ستاد معین دیگر کمکی نمی‌کند.

عبیات در زمینه خسارت‌های کشاورزی هم گفت: در زمینه خسارت کشاورزی ۳۴۰۰ پرونده کار‌های نهایی اش انجام گرفته و ۹۵ درصد پرونده‌های کشاورزی که در سجام ثبت شده پرداختشان تا پایان این هفته انجام می‌گیرد.

حق شناس استاندار گلستان هم با ارزیابی خوب از پیشرفت کار ساخت و ساز گفت: ۹۹ درد واحد‌های بازسازی به بانک‌ها معرفی شده اند و بیش از ۹۵ درصد هم انعقاد قراردادشان انجام گرفته است. در چند روز اخیر تاخیری به دلیل سرما و تعطیلی واحد‌های آجر پزی به وجود آمده که امیدواریم در چند روز آینده این مشکل هم حل و مصالح مورد نیاز تامین شود.

امیری معاون استانداری لرستان هم با بیان این که هیچ مشکلی درخصوص زیرساخت‌ها نداریم گفت: آب و گاز و برق مهیاست فقط باید برای دریافت انشعاب اقدام شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟