Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پرنسا لاتینا سفر «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا را سفری مهم در تقویت روابط ونزوئلا و ایران دانست. 

آرئاسا بعد از دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری ایران در کنفرانس خبری تعهد کشور خود را در مورد ارتقاء یک طرح جدید ژئوپلیتیکی جهانی را که در آن اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد رعایت می‌شود،  اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزیر خارجه ونزوئلا که یکشنبه 29 دی وارد تهران شد، گفت که این چیزی است که ما با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و با وزیران خارجه کشورهای مختلف که با آن‌ها ملاقات کردیم، در میان می‌گذاریم. 

وی  با اشاره به ترور ژنرال سلیمانی از سوی آمریکا بر احترام به استقلال و حاکمیت ملی کشورها تاکید و اقدامات یکجانبه‌گرایانه و تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد. 

آرئاسا از گفت‌وگوی خود با مقامات ایران درباره اقدامات خلاف منشور سازمان ملل برخی کشورها از جمله اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم اقداماتی برای حمایت از ایران انجام دهیم. 

وی به حمایت رییس جمهوری ونزوئلا از ایران اشاره کرد و افزود: خواهان گسترش روابط با ایران در همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی هستیم. 

وزیر خارجه ونزوئلا با بیان این که امیدواریم در ماه‌های بعد نهمین کمیسیون مشترک دو کشور را در تهران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: با برگزاری این کمیسیون، همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه انرژی، صنایع غذایی، بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی توسعه خواهد یافت. 

برچسب‌ها إيران حسن روحانی ونزوئلا محمد جواد ظريف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: إيران حسن روحانی ونزوئلا محمد جواد ظريف حسن روحانی جواد ظریف إيران حسن روحانی ونزوئلا محمد جواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد