Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «هان جنگ» معاون نخست وزیر چین در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس در سوئیس جهان را به مقابله با یکجانبه گرایی تشویق کرد و گفت: زمان شجاعت و جسارت بیشتر کشورهای جهان فرا رسیده است آنها باید قاطعانه با یکجانبه گرایی تجاری مقابله کرده و اجازه ندهند بیش از این به اقتصاد دنیا لطمه بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از ایرنا «هان» عصر امروز سه شنبه در سخنرانی خود که تلویزیون چین به طور زنده آن را پخش می کرد بار دیگر بر تلاش کشورش برای مقابله با یکجانبه گرایی و همگرایی اقتصادی در سراسر دنیا و میان کشورها تاکید کرد و گفت که چالش های بی سابقه ای در برابر اقتصاد دنیا قرار گرفته و رشد اقتصادی را تحت تاثیرات منفی قرار داده است.
وی گفت البته در این میان فرصت ها نیز فراوان است و کشورها از فناوری های قوی تری برخوردارند و می توانند با ابداع، نوآوری و همکاری بیشتر به توسعه اقتصادی کمک کنند.
معاون نخست وزیر چین افزود برخی از کشورهای کوچک دنیا امروز با مشکلات فراوان اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و تنها مانده اند و باید مورد کمک قرار گیرند.
هان تاکید کرد بدون همگرایی اقتصادی و مقابله با یکجانبه گرایی نمی توان با این چالش ها مقابله کرد یکجانبه گرایی و تسلط یکجانبه بر اقتصاد دنیا برون رفتی ندارد و نمی تواند مشکلی را برطرف کند.
او رشد اقتصادی را محصول تلاش جمعی کشورها دانست و گفت فرایند جهانی شدن اقتصاد ایجاب می کند که همه در این مسیر به شکل واحد حرکت کنند ما باید اصول برابری و احترام و منافع متقابل و عدالت تجاری را در دستور کار قرار دهیم.
به گفته معاون نخست وزیر چین سازمان ملل اصلی ترین نهادی است که می توانند مقررات جهانی یکپارچه را به جهان تزریق کند و باعث وحدت شود و حاکمیت قانونی بر جهان را مورد حراست قرار دهد لازم است این مساله مد نظر باشد که معدودی کشور نمی توانند با خواست و اراده خود دیگر کشورها را نیز تحت کنترل بگیرند.
هان نقش چین را در توسعه اقتصادی دنیا و مقابله با یکجانبه گرایی مهم توصیف کرد و گفت در این راستا ما از هیچ همکاری با کشورهای دیگر دریغ نکرده ایم و کوشیده ایم تا نقشی سازنده در فرایند جهانی شدیم ایفا کنیم ما از رشد بالای اقتصادی و صنایع مختلف برخوردار شده ایم و رشد تولید ناخالص داخلی بالایی داریم و نقش چین در اقتصاد جهان بی بدیل است و نمی توان آن رانادیده گرفت.
معاون نخست وزیر چین گفت ما در زمینه فقر زدایی، توسعه بهداشتی و پزشکی و رفاه عمومی گام های بلندی برداشته ایم و در مسیر رشد قرار داریم و همچنان بزرگترین کشور در حال رشد دنیا هستیم البته با چالش های زیادی هم روبرو هستیم و می دانیم برای موفقیت بیشتر اقتصادی راه طولانی در پیش داریم و تلاش ها باید چندین برابر شود.
او گفت: ما موتور رشد اقتصادی هستیم و نزدیک به ۳۰ درصد از رشد اقتصادی دنیا مدیون اقتصاد چین است چین در مسیر توسعه هزاره حرکت می کند اصول را مراعات می کند صلح و ثبات در همکاری را مهم می داند و به دنبال رشد پایدار اقتصادی است.
هان گفت: از زمانی که چین وارد سازمان تجارت جهانی شد تلاش گسترده ای برای رشد اقتصادی خود و دیگر کشورها کرده و توانسته است میلیاردها دلار به بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی تزریق کند رشد پایدار اقتصادی چین برای این کشور و جهان اهمیت دارد.
معاون نخست وزیر چین گفت که به رغم برخی یکجانبه گرایی های معدودی از کشورها، ما سیاست اصلاحات و درهای باز را اجرا می کنیم درهای چین برای تجارت با کشورها و جهانی شدن باز است مشارکت ما در اقتصاد دنیا گسترده خواهد بود ما اصلاحات را بیشتر می کنیم به خارجیان اجازه دسترسی بیشتر به بازار می دهیم سرمایه گذاری های خارجی را تشویق و جذب می کنیم و خارجیان دست بازتری برای فعالیت در عرصه های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی خواهند داشت.
او تصریح کرد کشورش کالاهای بیشتری را از کشورهای دیگر وارد خواهد کرد که شامل کالاهای تولیدی، فنی و خدماتی خواهد بود اکسپو وارداتی چین هم در شانگهای در همین راستا در سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد این ثابت می کند که واردات بیشتر البته با کیفیت بالاتر در دستور کار دولت چین قرار گرفته است.
هان امضای توافق اولیه با آمریکا را برای چین و امریکا و دیگر کشورها مهم و مفید دانست و گفت این توافق ثبات بیشتری به بازار تجاری دنیا می دهد ما به همکاری با همه کشورهای دیگر بر اساس اصول بازار و منافع متقابل ادامه می دهیم و مقررات قوی تری برای بازار تنظیم و تدوین خواهیم کرد و اساس قانونی بهتری برای فعالیت های تجاری ایجاد خواهیم کرد اجازه انتقال فناوری اجباری نمی دهیم و از حق مالکیت معنوی حراست می کنیم و با خاطیان این مقررات مقابله خواهیم کرد دیگران نیز باید بر همین اساس برابر با چین برخورد کنند.
وی گفت که ما از سال ۲۰۱۳ میلادی به این طرف توانسته ایم ۱۸ منطقه تجارت آزاد پایه در کشور ایجاد کنیم که رشد اقتصادی بیشتری برای کشور داشته و باعث افزایش سرمایه گذاری خارجی مستقیم شده است چین قهرمان مشارکت بیشتر اقتصادی و چند جانبه گرایی در دنیاست و راه ابریشم و طرح های دیگر را برای توسعه اقتصادی ادامه می دهد و در دستور کار قرار داده است چین از سازمان تجارت جهانی و کارکرد قوی آن برای باز کردن بازارها و مقابله با یکجانبه گرایی حمایت می کند و خواستار اقتدار بیشتر این سازمان است ما فعالانه با سازمان ملل، اپک و دیگر سازمان های بین المللی همکاری خواهیم کرد. 
معاون نخست وزیر چین گفت کشورش مایل به همکاری با دیگر کشورها در زمینه پوشش جنگلی و مقابله با تحولات اقلیمی است و همزمان اقتصادی در حال ترانزیت و انتقال و در گذر دارد این باعث قویتر شدن اقتصاد خواهد شد رشد پایدار در طولانی مدت در دستور کار است و این اصل تغییری نکرده است رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۶.۱ درصد رسید و در فقرزدایی گام های بلندی برداشته شد محیط زیست مورد حراست بیشتر قرار گرفته و برای مقابله با تحولات اقلیمی تلاش زیادی شده و میلیون ها فرصت شغلی برای مردم ایجاد شده است تلاش برای رسیدن به جامعه نسبتا مرفه به نتیجه رسیده است.  برچسب ها: چین

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!

 به نظر می رسید از مُد یا از سر خیلی ها افتاده باشد اما خدا می داند چطور شد که طی یکی دو هفته گذشته تلاش برای برگزاری مراسم ازدواج یا بچه‌دار شدن در 01/02/03 یا 03/03/03 بازهم در فضای مجازی داغ شد؟ البته هنوز آمار دقیق و مطمئنی از بیمارستان ها و زایشگاه ها به دست رسانه ها نرسیده که نشان دهد واقعا روز اول یا سوم اردیبهشت امسال تعداد بچه های به دنیا آمده چقدر با روزهای قبل توفیر داشته است اما می شود حدس زد لابد مثل چند سال قبل که صدای مسئولان وزارت بهداشت بابت وضع حمل های زورکی و پیش از موعد درآمد، امسال هم نوزادان که نه، اما خیلی از پدرمادرها تصمیم گرفته باشند بچه‌شان هرطور شده در روز مورد نظرشان با سزارین به دنیا بیاید!

مادر رستم ، مامان ژولیوس سزار
اختلاف نظرهای تاریخی به کنار؛ فرقی نمی کند که اولین بار، ششصدهفتصد سال قبل از میلاد مسیح ، رومیان باستان قانون «سزاری» را وضع کرده  و اجازه داده باشند که پزشکان ، جنین را از بدن مادران بارداری که به رحمت خدا رفته اند، خارج کنند یا اینکه ، ماماهای خصوصی مادر ژولیوس سزار، ابداع کننده روش سزارین بوده باشند. مسئولیت ماجرای تولد پهلوان افسانه ای ایران، رستم و شکافتن پهلوی«رودابه» و ابداع « رستمینه» هم که به عهده فردوسی بزرگ است. یعنی مادران روم باستان، مامان ژولیوس زار، رودابه، موبدانی که کمک کردند رستم به دنیا بیاید و ... همه شان از سرناچاری و ضرورت برای حفظ جان مادر یا نوزاد یا هر دو، رضایت به رستم زایی یا سزارین دادند و اصلاً هم به ذهنشان نمی رسید که روزی روزگاری آدم هایی پیدا بشوند که برای لاکچری‌بازی، بر اساس مُد روز یا ... اصرار کنند که فرزندشان را زودتر یا دیرتر از موعد، به دنیا آورده و به عبارتی یک روش درمان اورژانسی و تهاجمی  را تبدیل به مُد  کرده  و از آن سواستفاده کنند!

درد دارد، ندارد؟

البته  نمی شود همه مسئولیت اینکه ایرانی‌ها بر اساس آمار و ارقام و گلایه و شکایت کارشناسان و مسئولان امور بهداشتی ، رکورد زده و آمار زایمان به روش سزارین در کشورمان بیشتر از 2 برابر و به قولی  3برابر استاندارد جهانی است را انداخت گردن رستم؛ رودابه و جناب فردوسی بزرگ و یا فقط یقه آن هایی را گرفت که برای تولد فرزندشان در 03/03/03 اصرار داشتند. در این مطلب هم اصلاً قرار نیست در باره مسایل علمی و تخصصی سزارین حرف بزنیم. بحث بر سر این است که واقعاً چطور می شود که با همه تلاش ها و تبلیغات دو سه دهه اخیر در باره ترویج زایمان طبیعی در جهان و بخصوص در کشورمان اما بازهم به موازات این تلاش ها و به مدد گسترش اینترنت و فضای مجازی یکباره مقولاتی مثل تاریخ تولد یا ازدواج  رُند و خاص باب می شود؟ آن وقت کار به جایی می رسد که آمار و ارقام تازه  هم نشان می‌دهد 50 یا بیشتر از 50 درصد وضع حمل ها در کشوربه روش سزارین بوده است! حساب آن هایی که به خاطر وحشت از وضع حمل طبیعی، درد و عوارض آن و مسایلی از این دست، در کار طبیعت دست برده و دخالت می کنند به کنار چون کارشناسان و متخصصان چندسالی است فریاد می زنند درد و عوارض و درگیری سزارین خیلی بیشتر است.

پدر و مادرهای تازه کار

شما را نمی دانم ولی من اولین بار حدود بیست و چند سال پیش بود که پدیده وضع حمل های عمدی پیش از موعد به اصرار والدین را جسته و گریخته شنیدم. آن روزها البته هنوز این پدیده  شیوع آن چنانی نداشت و بیشتر به عنوان شیرین کاری های نادر پدر و مادرهای تازه‌کار تلقی می شد! در سال های بعد اما با رواج رفتارهای عجیب و غریب قرن بیست و یکمی که ریشه و ردی در فرهنگ خودی نداشت، سروکله لاکچری‌بازی و ادا و اصول‌هایی از قبیل برگزاری جشن ازدواج یا طلاق درتاریخ 07/08/09 و یا تلاش برای به دنیا آمدن فرزند در 9/9/99، 01/01/01 و ... پیدا شد. دیروزهم که مطلبی با تیتر:«هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳» در خبرگزاری ها منتشر و خودش بهانه نوشتن گزارش امروز شد. به جز آمار و ارقام تخصصی و البته نگران کننده در باره بالا رفتن میزان سزارین در کشورمان، این نکته هم در مطلب روز گذشته قابل توجه بود که تولدهای زورکی با تاریخ معین  اگرچه پدیده ای مختص به ایران نیست و گویا در کشورهای دیگر هم به صورت محدود و خاص دیده می شود اما ما ایرانی ها در تقلید و درآوردن ادای همان گروه اندک ، مثل آمار میزان سزارین، پیش افتاده و ممکن است حتی رکورد جدید هم زده باشیم و نوآوری های لاکچری مثل اجاره و دیزاین اتاق زایمان در بیمارستان به تاریخ مثلاً 03/03/03 و تزیین سیسمونی  نوزاد در بیمارستان با پستانک طلا را ترویج و رسم کرده باشیم!

چند برابر؟

نه اینکه فکر کنید طی این سال ها مسئولان ما در سازمان ها و نهاد های مختلف هم برای کاهش آمار سزارین های غیر ضروری و هم برای پیشگیری از ترویج لاکچری بازی و زایمان های تقویمی پیش از موعد فکری یا کاری نکرده اند. گزارش‌کارها و سخنرانی های مختلف مسئولان، مدعی اند که هم از حیث فرهنگی و هم ارایه طرح و برنامه برای مشکل اول( افزایش آمار سزارین) تلاش‌های بسیاری انجام شده و می شود. لابد مقصر آمارها و گزارش‌های سالانه دستگاه های مختلف هستند که بی توجه به سخنرانی‌ها و برنامه های فرهنگی و غیر فرهنگی اجرا شده بازهم نشان می دهند بیشتر از نیمی از وضع حمل های کشور هنوز به صورت سزارین است. برای مشکل دوم و سوم هم همیشه و هرسال و هر سال چند بار مسئولان هشدار می دهند که تولد زودهنگام فرزندان در تاریخ معین چه عوارض و پیامدهای خطرناکی دارد، ولی گوش متقاضیان داشتن فرزندانی با تاریخ تولد رُند و احتمالاَ سیسمونی با پستانک طلا و اتاق زایمان تزیین شده و ... بدهکار این حرفها نیست. حتی سال 1399 که متقاضیان وضع حمل در 9/9/99 به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرد مسئولان ثبت احوال اعلام کردند به همه متولدان 5/9 /99 تا 15/9/99 شناسنامه 9/9/99 می دهند تا مردم همه در یک روز به بیمارستان ها مراجعه نکنند و مشکل درست نشود. البته بعدً آمار و ارقامی از کاهش روند مراجعه ها منتشر نشد وگرنه ممکن بود ثابت شود با این راه حل در بازه زمانی 10 روزه  5 تا15 آذر99 ، لابد 10 برابر میزان دوره های 10 روزه دیگر متقاضی زایمان پیش از موعد به بیمارستان ها مراجعه کرده اند!

مجید تربت‌زاده

دیگر خبرها

  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست