Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:56:10 GMT

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۴۹۳۹

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی‌کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین حجت الاسلام باب‌الله شهسواری در نشست جمع آوری زکات در مسجد جامع روستای دیال آباد بیان کرد: برای زکات و پرداخت کننده زکات شرایطی از قبیل عاقل و بالغ بودن، رسیدن به سن تکلیف برای فرد، مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر مالی به حدنصاب رسید، زکات شامل آن می‌شود؛ به عنوان مثال اگر گندم و جو به 850 کیلو رسید، در مناطق آبی یک پنجم و در مناطق دیمی‌یک دهم آن شامل زکات واجب می‌شود.

رئیس اداره زکات استان قزوین افزود: در استان قزوین به گوسفند با توجه به تعاریفی که در فقه آمده زکات تعلق نمی‌گیرد ولی برای گندم، جو و کشمش زکات واجب است.

وی اضافه کرد: زکات نخستین مصرفش برای فقرا و نیازمندان است در واقع اولویت با محرومان است در چنین شرایطی حتی مصرف زکات برای مسجد نیز درست نیست و باید به اولویت رسیدگی به محرومان توجه شود.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته  است.

وی خطاب به حاضران گفت: خدمات ارائه شده به مددجویان بیشتر در قالب تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی و تحصیلی، کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد، کمک به احداث و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی و پرداخت کمک هزینه معیشت بوده است.

رئیس اداره زکات استان قزوین تصریح کرد: حرف اصلی کمیته امداد در خصوص زکات دریافت زکات نیست بلکه پرداخت زکات است، بنابراین تنها از شما می‌خواهیم زکات را به محرومان پرداخت کنید و اگر خود شما این پرداخت را انجام دهید بسیار خوب است.

وی عنوان کرد: در مواردی هم که پرداخت کنندگان زکات بخواهند ما حاضریم زکات را دریافت و برای محرومان همان منطقه یا روستا هزینه کنیم.

حجت الاسلام شهسواری یادآورشد: کسی زکات می‌دهد در واقع مال خویش را تطهیر می‌کند و برای برکت مال خویش و بسط این برکت در جامعه گام برداشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات قزوین شهسواری رییس زکات کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این مراسم گفت: در استان ۳۴۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال در حال فعالیت هستند که گام‌های مثبتی برای محرومیت زدایی برداشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سرهنگ حسن عجمی افزود: امروز شاهد هستیم سپاه حرکت‌های مطلوبی در کنار دستاورد‌های دفاعی، نظامی وفرهنگی در زمینه‌های خدمت رسانی به مردم همراه با گروه‌های جهادی دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی