Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@04:02:33 GMT

سلطان دانه‌های مغذی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۵۲۱۱

دانه‌های شاهدانه دارای خواص تغذیه‌ای فراوان و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است. ناطقان: شاهدانه یکی از مغذی‌ترین دانه‌های غذایی بوده که سرشار از نشاسته و چربی‌های اشباع شده، پروتئین، اسید‌های چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و کلروفیل بالا است. این دانه‌های سبز و زرد رنگ را معمولا در سالاد و از حالت خام آن در شکلات، به جای تخم آفتابگردان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زمانی که احساس گرسنگی کردید حتما کمی شاهدانه بخورید، زیرا  موجب سیری موقتی فرد می‌شود، به طوری که بعد از مصرف مقداری شاهدانه، نیازی به خوردن میان وعده نخواهید داشت. مصرف شاهدانه راهی برای کنترل میل به مصرف نشاسته و کربوهیدرات‌های نامناسب است.  میزان فیبربالا موجود در این دانه‌ها برای مقابله با یبوست نیز مفید است.

فواید شاهدانه
خواص معجزه آسای شاهدانه

معمولا در دوران بارداری از شاهدانه برای جلوگیری حالت تهوع شدید می‌توان استفاده کرد. این گیاه در بهبود درد‌های پس از زایمان مؤثر است و آن‌ها را التیام می‌بخشد. البته زیاده روی در مصرف آن در دوران بارداری خطرناک است. ترکیبات شیمیایی که در شاهدانه وجود دارد سبب جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان سینه می‌شود، درواقع سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

شاهدانه مسهل است و در درمان یبوست کاربرد دارد.  به طور کلی دانه‌های کامل شاهـدانه حاوی فیبر محلول و نامحلول هستند که باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شوند.


استفاده از روغن شاهدانه برای درمان اگزما و بهبود سطوح خون موجود در بدن به دلیل وجود اسید‌های چرب ضروری و مفید است. مواد موثر موجود در این دانه باعث رفع خشکی پوست می‌شود.

رفع یبوست

شاهدانه برای رفع اضطراب، اختلالات خواب، افسردگی، صرع، پارکینسون و ام اس مفید است. همچنین مصرف شاهدانه باعث می‌شود خواب آرام تری در شب داشته باشید . افرادی که از درد‌های عصبی رنج می‌برند، می‌توانند از شاهدانه به عنوان تسکین دهنده درد و کاهش آن استفاده کنند.
درکنار خواص شاهدانه به مضرات آن توجه کنید!

 افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند باید قبل از مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنند. زیرا مصرف بیش از اندازه‌ آن باعث افت فشار خون، افزایش ضربان قلب و خطر‌های بعد از آن می شود. همچنین مصرف بیش از حد این گیاه سبب تاری دید، درد معده و سر درد می‌شود. مصرف بیش از اندازه و دراز مدت این دانه، بی تفاوتی و اختلال شخصیت می‌آورد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سلطان ، دانه های مغذی ، شاهدانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سلطان دانه های مغذی شاهدانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: تأمین ارز واردات کالاهای اساسی ادامه دارد

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229150 برچسب‌ها کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟