Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ هزار نفر از هنرمندان تمامی رشته‌های صنایع دستی بیمه می‌شوند.

عیسی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ۲۴ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق، افزود: ۶۲۰ خانوار مستمری بگیر در استان وجود دارد، ضمن اینکه طی ماه گذشته، ۳۰ خانوار مشمول دریافت مستمری در صندوق شدند و احکام آنها تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: تمامی دست بافته‌ها، دست ساخته‌ها، فروشندگان و مولد مواد اولیه صنایع دستی که تعداد آنها به ۲۰ هزار نفر می‌رسد، بیمه خواهند شد. حداقل سن آنها ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان وام ۳ میلیون تومانی بدون ضامن و سپرده به ۱۰۰ نفر از مستمری بگیران در مرحله اول ۵ بهمن‌ماه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سنوات دریافتی مستمری و میزان حقوق بالای ۳۰۰ هزار تومان از شرایط دریافت شدگان وام است، ضمن اینکه مرحله دوم و سوم به همین میزان پرداخت خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: تمامی وانت بارهای استان برای دریافت کارت هوشمند ملزم به پرداخت حق بیمه هستند و صندوق عشایر این آمادگی را دارد که روستاییان مشمول و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های محیط زیست و دولت الکترونیک، کپی شناسنامه و کارت ملی افراد جهت نامنویسی در صندوق بیمه، حذف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد صندوق بيمه روستاييان و عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

 معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.


نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.


به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.


استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.


۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.


رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد