Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:36:44 GMT

انحراف افکار عمومی بزرگترین تخلف انتخاباتی است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۱۹۹

انحراف افکار عمومی بزرگترین تخلف انتخاباتی است

ایسنا/اردبیل دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما منکر تقلب انتخاباتی نیستیم اما تقلب عمده همان انحراف اذهان عمومی است تا عده‌ای با ناآگاهی رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

سیدعبدالله طباطبایی یک بهمن در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری اردبیل با بیان اینکه کشورمان نیازمند مجلسی قوی و پرصلابت است، خاطرنشان کرد: اگر امروز از ضعف مجلس و جایگاه ضعیف قانونگذاری سخن به میان می‌آوریم مقصر آن خودمان هستیم چرا که نمایندگانی شایسته برای خانه ملت انتخاب نکرده و افسار کار را به دست کسانی داده‌ایم که شایستگی حضور در چنین مناصبی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم و تعهد خدمتی خود می‌توانند نسبت به آگاهسازی عموم مردم اقدام کرده و وظیفه خود را به شایستگی ادا کنند اما عده‌ای بدون اینکه از اصل رسالت خبرنگاری آگاهی داشته باشند با ایجاد کانال در فضای مجازی بدون بها دادن به جایگاه قلم و رسانه جولان می‌دهند.

طباطبایی افزود: این افراد نباید هویت کار اصحاب خبر و رسانه را زیرسوال ببرند بلکه شایسته است بطوریکه انتظار می رود در شرایط حساسی مانند زمان انتخابات افراد حرفه‌ای وارد عرصه شده و قلم بزنند.

وی تصریح کرد: ما با تشکیل تیم واکنش سریع در حوزه جرایم سایبری به شدت با متخلفان در این حوزه برخورد کرده و سعی می‌کنیم مطالب واقعی مطرح شده در رسانه‌ها را رصد و مورد پیگیری قرار دهیم تا اعتماد و وثوق مردم دچار خدشه نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: اصحاب رسانه در آستانه انتخابات باید موضوع «میزان، رای مردم است» و همچنین «مجلس در راس امور است» را به نوعی تبلیغ کنند تا مردم با درک اهمیت و جایگاه مجلس در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و وظیفه و رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

طباطبایی به همکاری مجموعه دادگستری با اصحاب رسانه اشاره کرد و ادامه داد: فعالان این عرصه در نقش کمیسر اجتماعی دستگاه قضا عمل کرده و کوچکترین تخلف انتخاباتی کاندیداهای مجلس را گزارش دهند تا شاهد بی‌نظمی در جامعه به دنبال راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی و برخی قانون‌شکنی‌ها و دهن‌کجی‌ها نسبت به امنیت عمومی نباشیم.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید به تقویت فضای اطمینان و اعتماد عمومی در آستانه انتخابات کمک کنند و با شایعه‌سازی و یا انعکاس اخبار کذب آخرت خود را به دنیای امروز عده‌ای نفروشند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با رد تقلب فیزیکی در انتخابات مجلس اظهار کرد: بالاترین تقلب در زمان انتخابات مخدوش و منحرف کردن ذهن مردم است تا به نفع کاندیدایی فضای تبلیغاتی را رقم زده و عده‌ای را وادار کنند تا با ناآگاهی رای خود را نوشته و در صندوق‌ها بریزند.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید نحوه انتخاب اصلح را به شهروندان و ساکنان مناطق روستایی به درستی اطلاع‌رسانی کنند تا به دور از حزب‌گرایی، قومیتگرایی و جناح‌بندی  افراد شایسته وارد مجلس شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جریان انحرافی انتخابات افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود