Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:41:23 GMT

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در مرند برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۹۰۳

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در مرند برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) افزود: در این ایام همچنین هماهنگی های لازم برای نواحته شدن زنگ فاطمی در مدارس شهرستان صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه فجر نیز برنامه های فرهنگی با محتوا و موضوعات جهت استفاده دانش آموزان و جوانان تدارک دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه مرند با اشاره به نقش ایران در ترویج اسلام اظهار داشت: اینکه ایران همیشه جز پرچمداران فرهنگی در دنیا بوده و بسیاری از نویسندگان کتب مذهبی در طول تاریخ، ایرانی بودند از افتخارات ما است.
وی اضافه کرد: امروز نیز اسلام و قرآن و معارف اسلامی از ایران به کل دنیا صادر می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند نیز در خصوص برنامه های ایام فاطمیه گفت: همزمان با ابن ایام، گفتمان های مختلف دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و دانشگاههای شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام پورتقی افزود: شب شعر فاطمی و همایش تجمع هیئت های مذهبی با عنوان «مادران» از جمله دیگر برنامه های ایام فاطمیه در شهرستان مرند است.
در این نشست از نویسندگان ۳ عنوان کتاب که توسط ابراهیم ترابی، سید مرندی و مهدوی تالیف شدند با اهدای لوح تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرند هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرند هیأت عزاداری آذربایجان شرقی مرند هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه دهه کرامت

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت گفت: همه اعتاب مقدسه و دستگاه‌های فرهنگی در یک اتاق عملیات تمام عیار برای عملیات بزرگ فرهنگی در دهه کرامت برنامه ریزی کردند - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت را یکی از مهم‌ترین و جریان آفرین ترین مناسکی دانست که در اقصی نقاط کشور دنبال می شود و گفت: شاید بتوان گفت دهه کرامت بعد از ماه های محرم و صفر و برخی از مناسبت‌های ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین جریانات فرهنگی کشور محسوب می‌شود که در همه محلات، مساجد و هیئات مذهبی برنامه های ویژه ای به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

توجه ویژه به خانواده در دهه کرامت

وی افزود: اگر حجم بزرگ برنامه‌ها و جریان آفرینی این ایام با برنامه ریزی و دقت لازم صورت گیرد، می‌تواند در فرهنگ عمومی تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد؛ ضمن اینکه تلاش شده است در این ایام به موضوع «خانواده» از سوی دستگاه ها و متولیان فرهنگی اهتمام ویژه ای صورت گیرد، چرا که این دهه بهترین زمان برای  ارائه مفهوم خواهری، دختری، برادری، مادر و پدر بودن است و لازم است، خانواده ها نسبت به مناسبت های این ایام اهتمام داشته باشند.

3500 زائر پیاده در دهه کرامت عازم مشهد می‌شوند

خداداده ادامه داد: این موضوع مهم است که بدانیم احمد بن موسی (ع) چه رابطه عاطفی با برادرشان داشتند تا ما با الگوبرداری از این بزرگوار محبت خود را نسبت به برادر بیشتر کنیم و چه روزی بهتر از روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برای نشان دادن ارادت خود نسبت به برادر؛ از این رو ضرورت دارد که جامعه اسلامی نسبت به این روزها بازآفرینی، مرور و بازشناسی داشته باشند و این الگوها به جامعه ما معرفی شود.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به عنوان شعار امسال دهه کرامت در سال 1403 با عنوان «با شما سربلندیم» برگرفته از روایتی از امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت دهه کرامت برای هر روز این دهه نیز عنوانی را انتخاب کرده است، تا بتوانیم در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) جایگاه ایشان را معرفی کنیم، زیرا کریمه اهل بیت(ع) هجرت‌شان به قم علاوه بر دیدار با برادر یک هجرت سیاسی و احیای شریعت و مبارزه سیاسی تلقی می‌شد.

40 نهاد دینی و اجتماعی عضو دهه کرامت

وی در ادامه با اشاره به اینکه 40 نهاد دینی و اجتماعی عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: همه اعتاب مقدسه و دستگاه‌های فرهنگی در یک اتاق عملیات تمام عیار برای عملیات بزرگ فرهنگی در دهه کرامت برنامه ریزی کردند، تا سرور و نشاط و بعد معنوی زیبایی های این ایام در عرصه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، چرا که برخی ما را متهم می کنند، مجالس عزا در جامعه رونق دارد و با شکوه برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت می تواند ضمن بار معنوی در جامعه نشاط و سرور هم به همراه داشته باشد.

تدارک بیش از 120 هزار عنوان برنامه در سراسر کشور

ایشان از تدارک بیش از 120 هزار عنوان برنامه فرهنگی، علمی، ورزشی و خدماتی همزمان با ایام دهه کرامت در سراسر کشور خبر داد و افزود: آیین آغاز جشن های دهه کرامت صبح روز 20 اردیبهشت در آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری آغاز می شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از تدارک 360 عنوان برنامه از سوی آستان مقدسه کریمه اهل بیت (ع) خبر داد و گفت: پنجمین کنگره بین المللی امام رضا (ع) 24 و 25 اردیبهشت با حضور شخصیت‌های علمی، بین المللی و دینی در مشهد مقدس برگزار می شود.

اجتماعات چندهزارنفری دخترانه

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت از برگزاری جشن های بین المللی کاروان های زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه ایران و جهان با حضور خادمان رضوی خبر داد و گفت: جشن تکلیف دختران و اجتماع دخترانه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و 200 نقطه  کشور به صورت همزمان به صورت همزمان برگزار می شود؛ ضمن اینکه اجتماع بهترین دختر دنیا و نیز اجتماع پنج هزار نفری دانشجویان دختر در شهرهای مختلف برپا می شود.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود