Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بهنام عزیززاده با بیان اینکه سال گذشته ۳۸۰ میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اتفاق خاصی رخ نداده است، میزان تولید امسال تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد و تا پایان سال تولید بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ میلیون متر مربع خواهد رسید.

 

مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید کاشی افزود: در کشور سالانه ظرفیت تولید ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی وجود دارد، اما در حال حاضر فقط نیمی از این ظرفیت فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عزیززاده با بیان اینکه ۱۳۷ کارخانه تولید کاشی در کشور وجود دارد بیان کرد: مصرف داخل کشور به دلیل کاهش ساخت و ساز سالانه زیر ۲۰۰ میلیون مترمربع است.وی درباره بازار صادراتی نیز افزود: عراق، پاکستان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان از بازار‌های هدف صادراتی کاشی کشور هستند.

 

عزیززاده با بیان اینکه ۸۵ درصد صادرات کشور که حدود ۱۳۰ میلیون مترمربع است به کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود ادامه داد: از این میزان، ۱۰۰ میلیون مترمربع به عراق، ۲۲ میلیون مترمربع به پاکستان و ۷ میلیون مترمربع به افغانستان صادر می‌شود.مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تصریح کرد: متوسط قیمت صادراتی هر مترمربع کاشی ایران حدود ۲.۵ دلار است که در مجموع صادرات سالانه این کالا تقریبا به ۳۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

 

وی با انتقاد از متولیان داخلی تولید گفت: یک کارخانه کاشی سازی با سرمایه گذاری چین در کرمانشاه با تولید سالانه ۳۴ میلیون مترمربع در حال احداث است که اگر راه اندازی شود ضربه زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند.عزیززاده با بیان اینکه امیدواریم از احداث این کارخانه ممانعت شود، تاکید کرد: به دلیل احداث این کارخانه در منطقه مرزی با عراق، تولیدکنندگان داخلی بازار عراق را از دست خواهند.

 

مدیر انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه ما مخالف سرمایه گذاری خارجی در کشور نیستیم،افزود: اگر قرار بر سرمایه گذاری است باید در  کالاهایی که در داخل تولید نداریم این کار صورت گیرد نه در صنعتی که نیمی از ظرفیت آن خالی است.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کاشی سرامیک سرمایه گذاری اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو