Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه ۲۲ خدمت تخصصی سازمان بهزیستی، بر اساس توزیع جمعیت هدف و منطقه جغرافیایی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد عباسی با حضور در شورای اداری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به جایگزینی مراکز تامین و توسعه به جای مجتمع خدمات روستایی بهزیستی اظهار کرد: به دنبال این جایگزینی تجمیع خدمات صورت گرفت و فعالیت‌ها به صورت تخصصی به مراکز سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چالش‌های پیش رو در بهزیستی را در همه بخش‌ها عمومی برشمرد و افزود: توسعه ماموریت‌های سازمان بهزیستی، تعدد وظایف، نبود امکان جذب نیروی انسانی، عدم امکان توسعه ساختار سازمانی، افزایش مطالبات جامعه هدف، ارائه خدمات به صورت جزیره‌ای و مواردی دیگر از چالش‌های سازمان هستند.

 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور با اشاره به الزامات و اسناد قانونی یادآور شد: با توجه به الزامات ابلاغی مقام معظم رهبری، احکام گام دوم انقلاب، احکام دائمی برنامه‌های توسعه، احکام برنامه پنج ساله ششم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه‌های اصلاح نظام اداری، باید مدل ارائه خدمات مورد بازنگری قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه برای استقرار مراکز مثبت زندگی، کارگروه تخصصی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هدف کلی از تاسیس این مراکز، تسهیل دسترسی مردم به خدمات مطلوب در راستای ارتقاء کیفیت زندگی است.

وی افزود: طرح مثبت زندگی بر اساس بستر  IT و ایجاد بهزیستی‌های کوچک، طراحی شده و کلیه خدمات در این فضا طراحی و ارائه می‌شود که در این طرح گسیختگی ارائه خدمات حذف و خدمات به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور در خصوص تامین اعتبارات برای اجرای طرح، تصریح کرد: تامین اعتبارات لازم در قبال ارائه خدمات لحاظ و توسط کارشناسان تخصصی در سازمان بهزیستی کشور نظارت می‌شود.

وی خدمات قابل ارائه تخصصی در این مراکز را ۲۲ خدمت عنوان و اظهار کرد: این خدمات شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است.

عباسی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی بر اساس توزیع جمعیت هدف در حوزه جغرافیایی شکل می‌گیرد و بر پایه «IT» و در محدوده‌هایی انجام می‌شود که بیشترین تراکم مددجویان بهزیستی در آن مناطق است.

کد خبر 406987

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی خدمات مددجويان روستاها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل