Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:11:43 GMT

احیای امربه‌معروف یک مطالبه عمومی باشد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۹۴۸

احیای امربه‌معروف یک مطالبه عمومی باشد

صالحی بابیان اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر به‌نوعی رعایت حقوق شهروندی است، گفت: مطالبه گری این فریضتین و اینکه چرا این فریضه واجب که امام حسین (ع) برای احیای آن قیام کردند فراموش‌شده باید در بین آحاد جامعه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «خلیل صالحی» امروز (2 بهمن) در اولین دوره آموزشی مطالبه گری ویژه دبیران شورای امربه‌معروف دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان مازندران در سالن همایش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت مطالبه گری امربه‌معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه اظهار کرد: بر اساس سیاست‌ها و رویکردهای جدید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مطالبه گری و آموزش این مهم را در دستور کارداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران با تأکید براینکه آموزش می‌تواند زمینه تغییر و تحول در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد کند، افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش داریم شیوه‌های درست و منطقی انتقاد و مطالبه گری را به مردم و حتی به مسئولین آموزش دهیم.

 

وی بابیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به شیوه‌های مختلف درصدد ایجاد زمینه مهجورت بیش‌ازپیش امربه‌معروف و نهی از منکر هستند، ادامه داد: مطالبه گری امربه‌معروف و اینکه چرا این فریضه واجب که امام حسین (علیه‌السلام) برای احیای آن قیام کردند در جامعه اسلامی فراموش‌شده باید در بین آحاد جامعه ایجاد شود.

 

صالحی همچنین احیای این فریضتین به‌نوعی رعایت حقوق شهروندی است، اذعان کرد: مردم برای اینکه این فریضه الهی را مطالبه گر باشند ابتدا باید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به‌درستی مطالعه نمایند.

 

وی بر ضرورت مطالبه گری تخصصی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ...، گفت: صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی نقش انکارناپذیری درزمینهٔ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دارند.

 

به گزارش شبستان، اولین دوره آموزش مطالبه گری ویژه دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان مازندران به همت ستاد امربه‌معروف استان و باهدف احیای این فریضه واجب الهی با کمک آحاد مردم با حضور 120 نفر از دبیران ادارات کل استان و با آموزش کارگاهی «علیرضا سمیعی» برگزار شد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما مسجد طرح ملی فهما طرح ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد سازمان صمت مازندران مطالبه گری امربه معروف مطالبه گری مردم دوره آموزشی انتقاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه