Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه آسیب های اجتماعی را نباید دست کم بگیریم و اگر دست کم گرفته شوند کمتر از تهدیدات خارجی نیست؛ گفت: سپاه بر اساس رسالت و وظیفه، بخشی از عرصه های خود را به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده و این کار داوطلبانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار غلامرضا سلیمانی امروز (چهارشنبه 2 بهمن) در مراسم افتتاح بزرگترین کمپ ترک اعتیاد جنوب شرق در استان کرمان با عنوان «کرامت» به مجاهدت های سپاه ثارالله استان اشاره و بیان کرد: این مجموعه و اردوگاه را آماده کردند تا باشرایط بسیار خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد که سرفصل جدیدی در مبارزه با اعتیاد و توزیع مواد مخدر در استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: رنجی که خانواده های معتادان و به ویژه خانواده های معتادین متجاهر متحمل می شوند رنج سنگینی است و ما نمی توانیم نسبت به این مشکل و آسیبی که برای بخشی از جامعه پیش آمده بی تفاوت باشیم، ما هم مانند خانواده آن ها رنج می بریم زیرا ما همه عضو این جامعه اسلامی هستیم و باید با آلام آن ها همدردی کنیم.

 

وی ایجاد کمپ{به معنای واقعی و نه سمبلیک} را به نوعی بهترین نمونه همدردی با خانواده های معتادینی دانست که عضوی از آن خانواده ها دچار آسیب شده دانست و گفت: اینگونه کارها و ایجاد اردوگاه صیانت در استانی مانند کرمان و قم، خدا پسندانه ترین همدردی است که می تواند یک الگو باشد اما برای ما سرآغاز یک فصل جدید و تلاش برای پاکسازی جامعه از آسیب های وارد شده ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است.

 

سردار سلیمانی با اشاره به مراحل سم زدایی و پاکسازی و در کنار آن بازگشت این افراد به جامعه به عنوان عضوی از آحاد جامعه اسلامی که در اردوگاه های صیانت انجام می شود؛ افزود: تلاش داریم این افراد به عنوان یک نیروی مولد و کارآفرین و به عنوان یک نیروی شاغل و در مسیر فرایند رونق اقتصادی در کشور بتوانند ایفای نقش کنند.

 

وی با تصریح به این مطلب که بنای ما صرفاً بسنده کردن به ایجاد اردوگاه های صیانت نیست؛ توضیح داد: معاونت اجتماعی سازمان بسیج با همکاری هئیت های اندیشه ورز و نخبگان در سطح مرکزیت کشور و استان ها، طرح هایی تهیه کردند که تلاش خواهیم کرد در قالب برنامه های سال 99 و متناسب با اقتضائات بومی هر استان و هر شهرستان، موضوع اعتیاد را به صورت مردمی و گسترده و ایجابی در دستور کار قرار دهیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: مبارزه و مواجهه با اعتیاد و پایین آوردن نرخ اعتیاد از طریق ظرفیت های بومی و محلی امکان پذیر است و همه دستگاه ها و نهادها و خیرین و سازمان های مردم نهاد می توانند کمک حال این مجموعه های فعال باشند تا آن دسته از خانواده هایی که آمادگی دارند را آموزش داده و پشتیبانی و مشاوره انجام شود و بتوانند به صورت مستمر از یک فرآیند راهنمایی و مشاوره بهره گیرند و با نسخه های بومی در درون خانواده، فرد دچار ماده مخدر را مورد درمان قرار دهند.

 

وی ادامه داد: لذا اگر همه کمک کنیم که این طرح عملیاتی شود هم کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و هم می تواند بدون نیاز به زیرساخت، فرد را درمان کنند و در حجم های بسیار وسیع تری درمان معتادین در صدر توجه ما و خانواده قرار دهد چون بسیاری از این خانواده ها هستند که می خواهند عضو گرفتار شده اعتیاد را درمان کنند اما راه آن را یاد ندارند.

 

سردار سلیمانی گفت: کاری که به صورت اردوگاهی انجام خواهد شد مخصوص بخش مشخصی از معتادانی است که معتادان متجاهر گفته می شود و در کنار آن فرآیندی کاملاً مردمی و مبتنی بر روش های ایجابی است زیرا 90 درصد استفاده از روش های ایجابی برای مقابله با توزیع خرد مواد اعم از صنعتی و سنتی است.

 

وی تأکید کرد: بسیج تلاش خواهد کرد با استفاده از ظرفیت های همه اقشار و کمک های سازمان ها و دستگاه هایی که علاقه و انگیزه دارند به ما کمک کنند در سال 99 حدود 90 درصد روش های ایجابی را دنبال کند و برای آن طرح داریم و با توجه به اینکه 160 هزار رده در سطح بسیج شامل 54 هزار رده پایگاه مقاومت، 59 هزار واحد دانش آموزی و 38 هزار کانون قشری داریم؛ ضمن اینکه در سایر موضوعات در سال 99 باید فعال شوند؛ با هدفگذاری می توانند در مواجهه و مقابله با توزیع مواد خرد کمک کنند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تصریح به اینکه علیرغم همه مجاهدت و جانفشانی و مواجهه هایی که صورت گرفته اما متأسفانه عرضه مواد مخدر در درون جامعه به راحتی صورت می گیرد که باید برای آن طرح داشته باشیم و در استان ها همه کمک کنند تا این طرح ها عملیاتی شود؛ افزود: همانطور که ما به تلفات جاده ای اهمیت می دهیم باید به تلفات مواد مخدر نیز اهمیت دهیم؛ چرا مردم به صورت مردمی حساسیت نشان نمی دهند؟ این عادی شدن برای مردم محله ها بسیار خطرناک است لذا روش ایجاد انگیزه برای مبارزه با مواد مخدر باید در بین مردم فراگیر شود و حساسیت در همه اقشار اتفاق بیفتد و این کار از بسیج بر می آید.

 

وی با تأکید بر اینکه آسیب های اجتماعی را نباید دست کم بگیریم و اگر دست کم گرفته شوند کمتر از تهدیدات خارجی نیست؛ گفت: هر چه این آسیب ها توسعه پیداکنند ریشه می دواند؛ چرا نرخ طلاق بالا است زیرا نرخ اعتیاد بالا است لذا سپاه بر اساس رسالت و وظیفه خود بخشی از عرصه های خود را اختصاص داده و این کار داوطلبانه بوده است.

 

سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز با همت سپاه حضرت علی بن ابیطالب در قم و سپاه ثارالله استان کرمان و مسئولین استانی استان کرمان و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و سایر دستگاه های زیربط این مراکز افتتاح شد.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما طرح ملی فهما کانون های مساجد مساجد مسجد سردار سلیمانی اردبیل کمپ ترک اعتیاد سردار سلیمانی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون

باشگاه رُم که نسبت به حفظ مهاجم ایرانی‌اش امیدوار است، در موضع برتر برای پایین آوردن رقم بند خرید او در مذاکره با بایرلورکوزن است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در این تیم ایتالیایی بازی‌های تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته و همین باعث شده تا مدیران باشگاه رُم به فکر حفظ او برای فصل آینده بیفتند. چند روز پیش روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داده بود؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد، هر چند آینده این بازیکن همچنان وابسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی است . طبق این گزارش؛ رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد، چرا که این موضوع  آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

حالا روزنامه اسپانیایی «آاِس» چاپ مادرید گزارش می‌دهد؛ بعید است رُمی‌ها حاضر به پرداخت 12.5 میلیون یورو برای حفظ مهاجم ایرانی‌شان باشند. به عنوان پیش‌نیازِ حفظ آزمون، رُم باید ابتدا به لیگ قهرمانان اروپا برسد اما پایتخت‌نشینان ایتالیا هنوز از کسب رتبه پنجمی در سری A مطمئن نیستند. رُم حتی در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، گزینه بند خرید آزمون 29 ساله را مستقیماً فعال نخواهد کرد، بازیکنی که این فصل با به ثمر رساندن تنها 3 گل در 20 بازی سری A آنقدرها هم خوب بازی نکرده که رُم برای قطعی کردن قراردادش تحت فشار باشد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ رُمی‌ها با علم به اینکه بایرلورکوزن دیگر برنامه‌ای برای حفظ این مهاجم 29 ساله ندارد، در بدترین شرایط سعی خواهند کرد هزینه انتقال آزمون را کاهش دهند. آزمون که قراردادش با این باشگاه آلمانی تا پایان ماه ژوئن 2027 اعتبار دارد، در لورکوزن یکی از بازیکنانی است که دستمزد بالایی دریافت می‌کند. انتظار می‌رود اولین مذاکرات طرفین بر سر آزمون بعد از بازی دو تیم رُم و لورکوزن در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا انجام شود.

قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود

در پایان گزارش آاِس آمده است؛ از آنجایی که دیگر طرف‌های علاقه‌مند از جمله سویا، لیون یا باشگاه‌های کوچک‌تر سری A که در پنجره زمستانی خواهان جذب این مهاجم ایرانی بودند، در حال حاضر قصدی برای پرداخت مبلغی برابر با مبلغ بند خرید آزمون ندارند،  رُم تحت فشار نیست و در موقعیت مذاکره خوبی با بایرلورکوزن قرار دارد؛ با این حال اگر آزمون در آخرین مقطع فصل به سطح واقعی‌اش بازگردد، این وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند اما هیچ‌کس در بایرلورکوزن نمی‌خواهد که آزمون پیش از دو بازی این تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا به فرم اصلی خود برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر