Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:57:34 GMT

آیا زن‌های بداخلاق باهوش‌ترند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۳۲۷

آیا زن‌های بداخلاق باهوش‌ترند؟

در عوض، ویژگی غیرقابل تحمل‌تان را با آغوش باز بپذیرید و آن را یک نعمت تلقی کنید، حتی می‌توانید به خودتان ببالید که بداخلاقید!

با ما همراه باشید تا از نتایج مطالعه‌ای برای‌تان بگوییم که دریافته کمی بداخلاق و بدعنق بودن در واقع می‌تواند به نفع‌تان باشد.

چرا بداخلاق بودن شما را باهوش‌تر می‌کند؟

یک پژوهش همه جانبه که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد و New South Wales انجام شده دریافته زنان بداخلاق معمولا باهوش‌ترند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این نتیجه بر اساس این واقعیت است که یک زن وقتی بداخلاق و کج خلق می‌شود نه تنها تصمیم‌های بهتری می‌گیرد بلکه حافظه‌ی تند و تیزتری برای به خاطر آوردن جزئیات و اطلاعات انباشته شده در ذهن خود نیز پیدا می‌کند.

بداخلاقی یک جنبه‌ی منفی گرایی و بدبینی در ذهن دارد که باعث می‌شود افراد نسبت به پیرامون خود آگاه‌تر شوند. به همین دلیل وقتی یک زن بداخلاق می‌شود، تمرکز بیشتری پیدا می‌کند و در مورد آنچه که می‌بیند منطق شدیدتری پیدا می‌کند و تفکرش در آن لحظه جدی‌تر و دقیق‌تر است.

زن‌های بداخلاق و دمدمی مزاج در شخصیت خود یک خوی منفی مداوم دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد توجه بیشتری به جنبه‌های گوناگون زندگی خود داشته باشند و هوشمندانه‌تر عمل کنند. این مسئله خصوصا زمانی بیشتر جلوه می‌کند که نیاز دارند تصمیم‌های مهمی بگیرند یا به دنبال راه‌حل‌هایی برای مسائل دشوار اجتماعی یا حرفه‌ای هستند، زیرا طبق ویژگی خاص شخصیت خود، به جای اینکه از احساسات و عواطف برای انتخاب و تصمیم گیری استفاده کنند، یک تجزیه و تحلیل سخت و دقیق از شرایط موجود به عمل می‌آورند.

آدم‌های زیادی خوشحال، تصمیم‌های خوبی نمی‌گیرند

در مطالعه‌ی انجام شده این مسئله نیز بررسی شد که آدم‌های شاد در مواجهه با موقعیتی که نیاز به یک تصمیم گیری سخت یا ارزیابی دقیق و جدی دارد چگونه واکنش نشان می‌دهند. دانشمندان دریافتند این افراد نیز یک امتیاز دارند: آن‌ها خلاقانه‌تر عمل می‌کنند!

اما جالب است بدانید اگر بیش از اندازه شاد و خوشحال باشند، خلاقیت‌شان دیگر به کارشان نخواهد آمد! زیرا شادی زیاد آن‌ها معمولا آن‌ها را احساساتی‌تر و بی‌دقت‌تر کرده و باعث می‌شود ژرف اندیشی و دقت نداشته باشند؛ بنابراین در نهایت، شادی آن‌ها منجر به یک انتخاب و تصمیم بد خواهد شد که می‌تواند پیامد‌های بد و منفی داشته و در برخی موارد حتی فاجعه به بار آورد.

حالا چه باید بکنید اگر معمولا بداخلاق نیستید؟!

همیشه شنیده‌ایم که می‌گویند آدم‌ها همیشه شاد یا همیشه ناراحت نیستند و زندگی هم لحظات خوشحال کننده دارد و هم موقعیت‌های ناراحت کننده. نوسانات خلقی ما بستگی به حوادث و ماجرا‌های روزمره‌مان نیز دارد که معمولا موقتی هستند.

اما این مطالعه نشان می‌دهد بهتر است زمان‌هایی که با مسئله‌ای روبرو می‌شویم یا مجبوریم تصمیم مهم و دشواری بگیریم، کمی بداخلاق و جدی شویم. منفی گرایی درون ما (درون همه‌ی آدم‌ها وجود دارد)، ما را وادار می‌کند روی جزئیات یک موقعیت متمرکز شویم و بررسی کنیم چه چیزی برای‌مان بهترین است و به نفع ماست. به هر حال این یک توصیه است و شما می‌توانید بعد از اینکه راه حل مسئله‌ای را پیدا کردید یا تصمیم مهمی را گرفتید، دوباره به چهره‌ی خندان و خوشحال خود برگردید!

بداخلاقی شاید مفید باشد، اما مضراتی هم دارد

خانم‌های بداخلاق علاوه بر اینکه بهتر تجزیه و تحلیل می‌کنند و قاضی‌های خوبی هستند، مهارت مدیریتی قابل ستایشی نیز دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تیم‌ها و گروه‌ها را موثرتر مدیریت و رهبری کنند. اما بداخلاقی همیشه هم اینقدر خوب نیست.

بداخلاق و عصبی و زودخشم و تحریک پذیر بودن باعث می‌شود آدم‌ها بیشتر تحت تنش و استرس باشند و حتی دچار اضطراب و افسردگی مزمن شوند. به همین دلیل کارشناسان و دانشمندانی که مطالعه‌ی گفته شده را انجام داده‌اند توصیه می‌کنند افراد بداخلاق سعی کنند هیجانات و احساسات خود را تعدیل و کنترل کنند تا این خلق و خوی آن‌ها به کیفیت زندگی‌شان لطمه نزند و به ضررشان تمام نشود.      
منبع:برترینها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اخلاق بداخلاقی زن بداخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح

به گزارش همشهری‌آنلاین، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه افزایش فشارهای بین‌المللی و تلاش برای رسیدن به توافق تبادل‌ اسرا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای بار دوم حمله به رفح را به تعویق انداخت.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که برآورد ارتش رژیم صهیونیستی این است که تا سه روز دیگر تصمیم‌گیری درمورد نوار غزه اتخاذ می‌شود و این رژیم یا با جنبش حماس بر سر تبادل اسرا توافق یا به رفح حمله می‌کند.

اخیرا رونن برگمن تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل چاره ای جز تن دادن به خواسته های حماس به منظور دستیابی به توافق مبادله اسیران ندارد.

وی افزود: تداوم جنگ به مرگ اسیران اسرائیلی نزد حماس می‌انجامد. در حال حاضر تلاش می‌شود که اسرائیلی‌ها قانع شوند که حمله به رفح سبب تغییر موضع حماس به علت فشار نظامی منجر می‌شود. این برداشتی است که چندی قبل نادرست بودن آن مشخص شد.

این تحلیلگر که روابط قوی با مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد، به نقل از یکی از منابع دست اندرکار در مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسیران اضافه کرد: «اسرائیل مذاکراتی را برای آزادی اسیران در غزه انجام نداد، اگر این کار را واقعا انجام داده بود، خیلی وقت پیش اسیران به تل آویو بر می‌گشتند.

به گزارش ایرنا، لائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه حمله به رفح را یک اشتباه راهبردی دانست و افزود: همانطور که دوباره شهر خان یونس و شمال نوار غزه را به حماس تحویل دادیم، در نهایت مجبور خواهیم بود که حتی در صورت تصرف رفح، دوباره آن را تحویل حماس دهیم.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 848371 منبع: ایرنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد