Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار نفر معتاد توسط نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه از سطح شهر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰۰ طرح در قالب گشت در محورهای مواصلاتی، اطراف مدارس و نقاط آلوده اجرا شده است، گفت: طرح های پاکسازی محلات آلوده به صورت جدی در کرمانشاه دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه، به میزان کشفیات موادمخدر در استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

شمشیری اظهارداشت: بیشتر این موادمخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر کشف شده و دیگر ارگان ها همچون سپاه، بسیج و اداره اطلاعات نیز کشفیاتی در این زمینه داشته اند.

وی بیشترین موادمخدر مصرفی استان را به ترتیب تریاک و مشتقات آن، حشیش، گل و شیشه دانست و گفت: معتادان به موادمخدر سنتی زمانی که هزینه مصرف آنها بالا می‌رود به مصرف موادصنعتی روی می‌آورند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه گفت: این استان در مقوله اعتیاد با اقدام های پیشگیرانه که انجام شد از استان‌های پرخطر به استان‌های میانگین کشوری رسیده است.

شمشیری با بیان اینکه در بحث مقابله با موادمخدر هرگز کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: به دلیل سود زیادی که این حوزه برای قاچاقچیان دارد اگر یک مصرف کننده هم وجود داشته باشد، ۲ عرضه کننده موادمخدر به وجود خواهد آمد بنابراین باید به سوی مقوله انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری برویم.

وی با بیان اینکه قوانین مقابله با خرده فروش‌ها و قاچاقچیان این عرصه نیاز به بازنگری و تشدید شدن دارد، افزود: اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد از مهدکودک‌ها و مدارس استان شروع شده و باید همه را نسبت به این معضل آگاه کنیم.

اردوگاه توانمند سازی معتادان

اکنون ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و استانداری کرمانشاه در حال ساخت اردوگاهی برای توانمندسازی معتادان متجاهر در کنگاور هستند که به منظور تکمیل آن سه میلیارد تومان ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تخصیص داده و سه میلیارد تومان دیگر نیز باید توسط استانداری تامین شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا، عنوان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده درمان معتادان بهبود یافته محل سکونت و اشتغال آنها بود که ۲ بار به دام اعتیاد گرفتار نشوند برهمین اساس در حال راه اندازی یک اردوگاه نگهداری از سه ماه به ۶ ماه، احداث یک مجتمع توانمندسازی برای مهارت آموزی و اشتغال و بازسازی در اردوگاه آوارگان عراقی شهرستان کنگاور برای سکونت این افراد هستیم.

شمشیری افزود: اردوگاه شهدای کنگاور یک مجموعه بزرگ است که با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و موافقت وزارت کشور قرار است به اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر تبدیل شود.

وی افزود: به همین منظور اعتباراتی برای توسعه و تجهیز این مجموعه در نظر گرفته شده و پروژه احداث یک سوله جدید و نوسازی بخشی از ساختمان های این مجموعه توسط سازمان همیاری ها در حال انجام است و احتمالا تا دی ماه به اتمام می رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه ادامه داد: این اردوگاه پس از اتمام طرح توسعه و نوسازی و تجهیز قرار است به عنوان مرکزی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب های معتادان متجاهر و توانمندسازی بهبود یافتگان آغاز به کار کند و کمک بسیاری به کاهش آسیب های اجتماعی استان خواهد کرد.

مرکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته قرار است در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شود.

افزایش ۲ برابر فوتی‌های مواد مخدر در کرمانشاه

دکتر «سلیم خانی» مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه پیشتر در نشستی خبری به آمار فوتی های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هم اشاره ای داشت و افزود: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۲۴۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۱۳۲ نفر رشد حدود ۲ برابری داشته است.

طبق آمارهای ارایه شده هم اکنون در کشور حدود سه میلیون نفر به صورت مستقیم با موادمخدر سروکار دارند و به نوعی مصرف کننده دائمی آن به حساب می آیند و طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.

طبق بررسی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از افرادی که دوران ترک را سپری می کنند پس از خروج از کمپ ها از آن جایی که حمایت نمی شوند دوباره به سمت مواد می روند، که به طور قطع احداث چنین مراکزی می تواند گام بزرگی در راستای سالم نگه داشتن آن ها باشد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه كرمانشاه شهرداری کرمانشاه کنگاور مبارزه با موادمخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه كرمانشاه شهرداری کرمانشاه کنگاور مبارزه با موادمخدر استانداری کرمانشاه كرمانشاه شهرداری کرمانشاه کنگاور مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند