Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها در برجام تعهدات مکتوب فراوانی نسبت به ایران داشتند که آن عمل نکردند بنابراین فعال سازی مکانیزم ماشه به نوعی فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌هاست. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به فعال‌سازی مکانیزم ماشه از سوی طرف‌های اروپایی برجام، اظهار داشت: اروپا علیرغم اینکه شامل 28 کشور است، نشان داده که در بسیاری از تحولات سیاسی و جهانی به هیچ وجه ، قدرت سیاسی نیست بلکه یک دنبال‌رو تمام عیار آمریکا است و این ضعف بزرگ اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اروپایی‌ها در حالی تحت فشار و سلطه آمریکا بحث فعال سازی مکانیزیم ماشه را مطرح می‌کنند که بارها مصرانه پیگیر بودند و اعلام موضع می‌کردند که برجام باید باقی بماند و این اقدام بیانگر وابستگی این کشور‌ها به آمریکا است.

نقوی‌حسینی: اروپایی‌ها در فعالسازی "مکانیسم ماشه" دچار اشتباه استراتژیک شدندآثار اقتصادی فعال شدن مکانیسم ماشهراه مقابله با مکانیسم ماشه در گفتگو با محمدجواد لاریجانی: برجام را بخار شده بدانیم + فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها به عنوان پیمان‌شکن‌ترین کشور دنیا، برجام را نقض کردند، ایران هیچگاه خروج از برجام را اعلام نکرد ولی براساس حق مسلم و دفاع از منافع و حقوق ملی‌مان کاهش تدریجی تعهدات برجامی خود را رقم زدیم که اقدام منطقی هم است.

بروجردی با تاکید بر اینکه در ماجرای برجام بعد از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها متهم شماره دو هستند، بیان داشت: اروپایی‌ها در برجام تعهدات مکتوب فراوانی نسبت به ایران داشتند که به دلیل ضعف و فشار آمریکا به آن عمل نکردند بنابراین می‌توان گفت فعال سازی مکانیزم ماشه به نوعی فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌هاست و این اقدام عملاً نشان دهنده این است که اروپا هیچگونه موجودیت سیاسی در جهان ندارد و فقط از آمریکا تمکین می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: ایران با برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی از برجام خارج نشده و برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل مانند روسیه و چین هم تایید می‌کنند که این حق ایران است که از منافع ملی خود دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تعهدات یا خروج از «NPT» نیز در برنامه‌ها ایران است، گفت: ایران براساس تصمیمات شورای علی امنیت ملی و متناسب با عمکلرد طرف‌های مقابل اقداماتی را انجام و تصمیماتی را اتخاذ می‌کند و هیچ عجله‌ای برای انجام اقداماتش ندارد.

انتهای‌ پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط علاءالدین بروجردی برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علاءالدین بروجردی برجام علاءالدین بروجردی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

«محسن اسلامی» با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات در برخی از حوزه‌ها به دور دوم کشیده شده است. حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده شده است.

وی اضافه کرد: در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به شیوه برگزاری انتخابات در مرحله دوم، تصریح کرد: انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی را در شعب مشاهده نکنیم و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

اسلامی اظهار کرد: آموزش لازم به همکاران ما در ستاد انتخابات و ۲۲ حوزه انتخابیه داده شده است و تربیت مدرس، آموزش لازم را دریافت و طی ۱۰ روز گذشته به مدرسان استانی آموزش داده‌اند و آن‌ها (مدرسان استانی) در حال آموزش باقی همکاران در استان‌ها هستند.

وی اعلام کرد: گرچه رأی دادن در شیوه الکترونیکی بسیار ساده است، اما یک ویدئوی آموزشی از سوی کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور تهیه شده است که برای آموزش همگانی به صداوسیما و ستاد‌های انتخابات ارسال شده است. در برخی از مراکز عمومی مثل نماز جمعه و یا نمایشگاه کتاب، آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود.

وی گفت: در حوزه‌هایی که اشاره کردم ـ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه داریم ـ که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود. براساس تجربه‌ای که در مرحله دوم وجود دارد، تعداد شعب مرحله دوم نسبت به مرحله اول، کمتر است. البته در این دوره، نظر هیأت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه را دریافت کردیم و نظر آن‌ها ملاک اصلی ما بود. اگر هیأت اجرایی در آن حوزه انتخابیه تشخیص داده بود که هیچ حوزه‌ای کم نشود، ما همان را اعمال کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و سامانه شفافیت به نامزد‌ها اطلاع‌رسانی شده است که حتما تبلیغات و هزینه‌های خود را وارد کنند، خاطر نشان کرد: تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزد‌ها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: صداوسیما هم قرار است مناظراتی را در شبکه‌های استانی برای ۹۰ کاندیدا تنظیم کند که همگی در حال ضبط است و از تاریخ اعلام شده، پخش خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است. تعرفه‌ها هم چاپ شده و در حال ارسال است. استان‌ها تعرفه‌ها را از فردا دریافت می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد