Web Analytics Made Easy - Statcounter

البته برخی مشکلات از جمله ضعف توان فنی و اجرایی پیمانکاران و عدم نظارت کافی مشاوران و ناظران طرح های عمرانی نیز علاوه بر کمبود اعتبارات  موجب روند طولانی مدت اجرای این پروژه ها شده است.

در نشست امروز چهارشنبه شورای فنی استان ۲۳ طرح عمرانی در حوزه های مختلف راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، عمران شهری ، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و بهداشت و درمان در شهرستان های بویراحمد و دنا مورد ارزیابی فنی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل تل گاه در مسیر جاده یاسوج – اصفهان با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد که به دلیل عدم رعایت مسایل فنی و به گفته کارشناسان فنی هم اینک به محلی حادثه خیز تبدیل شده است.

جاده یاسوج – سی سخت با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد و با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که این طرح نیز به دلیل مشکلات و موانعی از جمله معارضات زیست محیطی و منابع طبیعی مواجه شده است که هم اینک نیز روند اجرای آن کند و به مسیری خطرساز تر تبدیل شده است.

 بزرگراه یاسوج – سمیرم و یاسوج به شیراز نیز به دلیل عدم رعایت مسایل ایمنی نیز مشکلاتی را برای رانندگان در این مسیرها به وجود اورده است.

همچنین برخی طرح های عمرانی در بخش های کشاورزی، بنیاد مسکن و طرح های هادی روستایی ، فاضلاب و نوسازی مدارس نیز در این نشست مورد ارزیابی فنی قرار گرفت و بر رفع نواقصات و ایرادهای فنی آنها تاکید شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف و کارکرد اساسی شورای فنی از نظارت و بررسی پروژه های عمرانی مچ گیری و تنها به دنبال نقاط ضعف پروژه های عمرانی نیست.

عزیز فیلی تصریح کرد: بدون شک تاثیرگذاری و نقش راهبردی این شورا در بهبود کیفیت و ارتقای سطح فنی پروژه ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های اساسی مورد ارزیابی و تاکید شورای فنی نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته پروژه هاست.

فیلی یادآور شد: حساسیت و اهتمام شورای فنی بیشتر بر روی طرح های بزرگ عمرانی و دستگاه هایی است که بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای استان را جذب می کنند.

وی بیان کرد: هر دستگاه مجری در قبال میزان اعتبارات دریافتی و پول بیت المال مسوول است و بدون شک با دستگاه های کم کار ، مشاوران و پیمانکاران متخلف و ضعیف نیز برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

فیلی ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد افزایش نظارت دقیق و مستمر بر روند اجرای پروژه های عمرانی و ساختمان های دولتی و خصوصی استان از سوی مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ضروری است.

وی بر ضرورت هماهنگی مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با مهندسان ناظر شهرداری های این استان و گزارش دهی منظم آنها از مراحل اجرای طرح های عمرانی و ساختمان های دولتی و خصوصی استان نیز تاکید کرد.

بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام در این استان در حال اجراست که بخش عمده ای از آنها انباشت و طرح های راکد و نیمه تمام از سال ها و حتی دولت های گذشته است.

برچسب‌ها استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد پروژه ساختمانی اعتبارات فنی و مهندسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد پروژه ساختمانی اعتبارات فنی و مهندسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد پروژه ساختمانی اعتبارات فنی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع سفرهای رئیس جمهور به استان خوزستان، یکی از محل‌های تأمین اعتبار پروژه ها، مسئولیت‌های اجتماعی نفت است که امروز با حضور مشاور وزیر و مدیر پروژه های نظارت بر طرح‌های عمرانی و تک تک دستگاه‌های اجرایی بر آخرین وضعیت پروژه‌ها در سطح استان مروری داشتیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این جلسه توصیه شده تا در راستای جذب حداکثری اعتبارات تلاش و شتاب خوبی در استان صورت گیرد. عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود و این گونه نباشد که در یکی دو شهر تمرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امید است با کمکی که مجموعه وزارت نفت انجام می‌دهد شاهد خواهیم بود بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خوزستان تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 6093562

دیگر خبرها

  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت