Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از معاینه بالینی ۳۵ هزار و ۴۱۹ نفر طی این مدت خبر داد و گفت : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

او تعداد اجساد معاینه شده طی این مدت را نیز ۱۵۶۹ جسد عنوان و گفت : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با معاینه ۱۴۴۸ جسد، بیش از ۱۰۰ مورد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات استان در ۹ ماهه امسال را ۴۲۰ نفر اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۳۵۴ نفر، حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

این مسئول تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت را نیز ۵۴ نفر اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۶۷ نفر، ۱۳ نفر کاهش داشته است.

او افزود: از این تعداد ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج و ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

خانی به آمار فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هم اشاره‌ای داشت و افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۴۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۱۳۲ نفر رشد حدود دو برابری داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار فوتی‌های ناشی از سلاح سرد در استان را نیز در ۹ ماهه امسال ۱۷ نفر اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت یازده نفر، شش مورد افزایش داشته است.

او فوتی‌های ناشی از حوادث کار استان را نیز طی این مدت ۲۵ نفر اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۲۲ نفر، سه مورد افزایش داشته است.

خانی فوتی‌های غرق شدگی استان را نیز در ۹ ماهه مسال ۲۵ نفر اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۱۵ نفر، ۱۰ مورد افزایش داشته است.

او گفت: از مجموع غریق‌های استان در ۹ ماهه امسال یازده نفر در رودخانه، دو نفر در دریاچه مصنوعی، سه نفر در دریاچه طبیعی، سه نفر در استخر کشاورزی، یک نفر در کانال آب، یک نفر در حوض و حوضچه و چهار نفر نیز در سایر اماکن غرق شده اند.

خانی فوتی‌های ناشی از سوختگی و برق گرفتگی در استان را در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۲۶ و ۱۳ نفر اعلام کرد.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طی این مدت ۱۳ هزار و ۶۱۴ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۹۳۶ نفر زن و ۹۶۷۸ نفر مرد هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

این مسئول با اشاره به تعداد کم نیرو‌های پزشکی قانونی استان، گفت: در حال حاضر یک سوم چارت سازمانی نیرو داریم و همین امر فشار کاری را بر نیرو‌ها افزایش داده، با این وجود هیچ کمبودی در ارائه خدمات نداشته ایم.

او افزود: در حال حاضر درخواست هشت پزشک و هشت تکنسین تشریح داده ایم، اما به دلیل برخی محدودیت‌ها فعلا جذب نیرو نداشته ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت مرکز پزشکی قانونی در تمامی شهرستان‌های استان گفت: در کرمانشاه و اسلام آبادغرب ساختمان پزشکی قانونی ملکی بوده و در مابقی بصورت اجاره‌ای یا امانی است.

او افزود: کلنگ زنی سه ساختمان پزشکی قانونی در جوانرود، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب را در دستور کار داریم که در صورت تامین اعتبار دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود.

خانی گفت: همچنین در دهه فجر امسال ساختمان پزشکی قانونی شهرستان پاوه افتتاح می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری، از اعطای سیاست‌های تأمین ۶ ماهه دوم به شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: به منظور تأمین به موقع اقلام تجهیزات پزشکی و جلوگیری از بروز هرگونه کمبود احتمالی سیاست ۶ ماهه دوم به شرکت‌ها اعطا می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های متقاضی می‌توانند ظرفت مدت حداکثر ۱۰ روز نسبت به اخذ سیاست اقدام کنند.

به گفته معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در صورتی که شرکتی موفق به اخذ سیاست‌های اعلامی نشود، اداره کل تجهیزات پزشکی نسبت به جایگزینی با شرکت دیگر اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088864 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار