Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ورزشی گفت: جوانان زیادی برای شیک‌پوشی وارد ورزش بدن‌سازی می‌شوند و از مکمل‌های قاچاق و تقلبی استفاده می‌کنند که عوارض زیادی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، گرایش جوانان به ورزش بدن‌سازی روزانه در حال افزایش است و دلیل آن بیشتر زیبایی‌اندام و شیک‌پوشی بوده که ناشی از خودشیفتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداختن به این ورزش از روش‌های غیر استاندارد باعث می‌شود تا عوارض مختلفی نصیب افرادی شود که بدون مطالعه و تحقیق به بدن‌سازی می‌پردازند و در نتیجه موجب بروز رفتارهای ناسازگارانه و مشکلات اخلاقی می‌شود.

محمد میرشکار، کارشناس ارشد تربیت‌بدنی درباره انگیزه افراد برای فعالیت در رشته بدن‌سازی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: هدف بدن‌سازان در این رشته ورزشی با یکدیگر متفاوت است چراکه عده‌ای به‌دنبال ورزش حرفه‌ای، برخی برای سلامتی و بعضی دیگر نیز علاوه بر حفظ سلامتی برای رسیدن به زیبایی‌اندام و شیک‌پوشی تلاش می‌کنند.

وی افزود: در این چند سالی که به‌عنوان مربی پرورش اندام فعالیت دارم باانگیزه‌های مختلف افراد مواجه بوده و هستم و بارها به آنان گفته‌ام در وهله اول خواهان سلامتی و در وهله دوم دنبال شیک‌پوشی و زیبایی‌اندام باشند.

این مربی پرورش اندام با تأکید بر اینکه شیک‌پوشی و تناسب‌اندام باعث افزایش اعتماد به نفس جوانان می‌شود، عنوان کرد: هر کس بخواهد شیک‌پوش و خوش‌هیکل باشد باید تمرین بیشتری هم داشته باشد و از همه مهم‌تر فاکتورهایی مانند استراحت به‌موقع و رژیم غذایی را نیز رعایت کند.

وی تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای در رشته بدن‌سازی عوارض بسیار بالایی دارد و کسانی که دنبال قهرمانی یا فعالیت حرفه‌ای هستند باید شرایط دشوار آن را نیز قبول کنند اما مهم‌ترین فاکتور یا گام نخست در ورزش بدن‌سازی باید حفظ سلامتی و بعد تناسب و زیبایی اندام باشد.

میرشکار با بیان اینکه همچنان راهکار مناسبی برای مقابله با خرید و فروش مکمل یا داروهای ورزشی وجود ندارد، تأکید کرد: اکثر افراد آگاهی لازم در خصوص مکمل‌ها ندارند و همه اطلاعات آنان بر اساس شنیده‌هاست. تعداد مکمل‌های قاچاق و تقلبی روز به روز در حال افزایش است که عوارض زیادی به همراه دارد و متأسفانه هیچ‌گونه نظارت و مدیریتی از سوی سازمان‌ها و مسئولان دراین‌باره نمی‌شود. اگر نظارتی بر مربیان و مکمل‌های ورزشی صورت می‌گرفت امروز با این حجم از مربی نماها در باشگاه‌ها و مکمل‌های تقلبی بازار نبودیم.

وی مهم‌ترین عامل موفقیت در ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام را صبر دانست و افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون دانش، صبر و تلاش در رشته‌ای موفق شود بنابراین در ورزش بدن‌سازی نیز افراد باید صبر داشته باشند تا به آن بدن ایده آلی که مدنظرشان است، برسند.

این کارشناس ارشد تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: ورزش بدن‌سازی رشته سختی نیست، اما مربیان نباید در ابتدا برای کسی که هیچ سابقه تمرین نداشته است به او برنامه ورزشی سخت بدهد. افراد زیادی را دیده‌ام که بعد از مدتی از تمرین در باشگاه بدن‌سازی خسته و زده می‌شود یا به بیان دیگر پایشان را در باشگاه ورزشی نمی‌گذارند به این دلیل که مربی آنان هنوز نتوانسته شرایط ذهنی و جسمی او را آنالیز و درک کند.

وی دراین‌باره افزود: سیستم بدنی افراد با یکدیگر تفاوت دارد و نباید برای همه یک برنامه غذایی یا ورزشی را تجویز کرد. اگر فشار تمرین بر اشخاصی که بدون داشتن سابقه تمرین زیاد شود و مربی به آن‌ها انگیز ندهد یا مرحله به مرحله پیش نرود مسلماً بدن‌سازان تازه‌کار از این رشته ورزشی خسته خواهند شد و در نتیجه آن را ترک می‌کنند. درحالی‌که مهم‌ترین وظیفه یک مربی این است که تمرین و ورزش را برای شاگردانش شیرین و جذاب کند.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: پرورش اندام بدن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران