Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:07:51 GMT

اینجا غرب تهران؛ دهکده‌ای برای سگ‌ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۰۲۶

اینجا غرب تهران؛ دهکده‌ای برای سگ‌ها

محمد خادمی: فیلم و عکس های کشته شدن سگ‌های بدون صاحب از سوی ماموران شهرداری به روش های مختلف هر از گاهی  در فضای مجازی منتشر می شد و نارضایتی حامیان حقوق حیوانات و عموم مردم را به وجود می آورد که چرا ماموران شهرداری به جای اینکه این حیوانات را زنده گیری کنند جان آنها را می گیرند؟

این نارضایتی ها به حدی پیش می رفت که اعتراضات و تجمعات در مقابل ساختمان سازمان محیط زیست و شهرداری ها شکل گرفت؛ تا اینکه مدیران شهری برای اینکه موضوع سگ کشی را برای همیشه پایان دهند راهکاری ارائه دادند تا جمع آوری سگ ها راحت تر و بدون حاشیه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهرداری تهران تصمیم گرفت محیطی را در اختیار فعالان و حامیان حقوق حیوانات قرار دهد تا خود آن ها با روش های مناسب و به دور از خشونت دست به جمع آوری سگ های بدون صاحب و کنترل جمعیتی آنها بزنند.

یکی از محل هایی که سگ های بدون صاحب درآن نگهداری می شود بوستان جنگلی چیتگر در غربی ترین نقطه تهران است، محوطه ۱۷ هزار متری با تجهیزات مناسب از سوی شهرداری منطقه ۲۲ ساخته شده و در اختیار حامیان حقوق حیوانات قرار گرفته است، این مجموعه که« دهکده مهربانی» نام دارد این روزها میزبان صدها سگ بدون صاحب است.

عقیم سازی راهکار کاهش جمعیت

برای رفتن به دهکده مهربان کافی است وارد یکی از  مسیرهای شرق به غرب بزرگراه همت، حکیم یا کرج  و سپس وارد خروجی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر شوید تا مجموعه «دهکده مهربانی» در خیابان اقاقیا چیتگر را پیدا کنید. تعدادی سگ با شکل و شمایل مختلف در محوطه بیرونی این مجموعه در حال قدم زدن هستند گویا برای تفریح و بازیگوشی خودشان را به بیرون از محل نگهداری رسانده اند.

با هماهنگی قبلی با مسئولان در آهنی این  مجموعه را باز می کنم، وارد محل نگهداری سگ های بدون صاحب می شوم و با مجموعه بزرگ با انبوهی از سگ ها روبه رو می شوم؛ برخی از این سگ ها  به سمتم می آیند کمی در کنارم قدم می زنند خوب که مطمئن می شوند خبری از غذا نیست راهشان را کج می کنند می روند؛ در محوطه این مجموعه کامیونی را که روی آن یک کانکس نصب شده، مشاهده می کنم. از یکی از کارکنان می پرسم این خودرو برای چه کاری در این مجموعه مستقر است، که در پاسخ می گوید: «اتاق عمل و جراحی سگ هاست.» تصمیم می گیرم گزارشم را از این اتاق عمل سیار شروع کنم و به داخل آن می روم.

دو دامپزشک به همراه یک دستیار در حال بی هوش کردن سگ ها برای عقیم سازی هستند، «علی ضیایی» دامپزشک عمومی است که در این مجموعه شش ماهی به شکل رایگان فعالیت می کند، او می گوید: «در تیم درمان این مجموعه ۲۵ نفر از دامپزشکان دانشگاه های مختلف گرد هم آمده اند تا بیماری سگ های بدون صاحب را بررسی و در صورت وجود بیماری خاصی آن ها را درمان کنند، برخی از این بیماری ها به شکل فصلی برای سگ ها رخ می دهد مانند شپش در فصل گرما، برخی مواقع بین سگ ها درگیری رخ می دهد و زخم به روی بدنشان به وجود می آید که این زخم ها نیز نیاز به درمان دارد.»

وی به عقیم سازی سگ ها اشاره می کند؛ «این روزها شاهد افزایش بیش از حد حضور سگ ها در مناطق مختلف کشور هستیم به همین منظور عقیم سازی برای کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب صورت می گیرد که خوشبختانه شهرداری منطقه۲۲ خودرو سیار برای اتاق عمل این سگ ها در اختیار این تیم پزشکی قرار داده است و تا کنون ۷۵ قلاده سگ عقیم سازی شده اند و بعد از عقیم سازی  روی گوش سگ ها پلاک نصب می شود که مشخص شود کدام یک از این حیوانات عقیم سازی و واکسن زده شده اند، عقیم سازی برای سگ های ماده سن بالا باعث کاهش سرطان پستان وکاهش عفونت های رحمی  می شود؛ همچنین طول عمرشان افزایش پیدا می کند و ریزش موی حیوان را از بین می برد.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره اینکه برخی منتقد عقیم سازی حیوانات هستند و معتقدند باعث برهم خوردن نظم طبیعت و به شکلی نسل کشی صورت می گیرد؟ می گوید: «به این افرادی که تصور می کنند ما نسل کشی می کنیم، باید بگویم که اگر این حیوانات بچه دار شوند و نتوانند غذای توله هایشان را تامین کنند و توله ها تلف شوند آن وقت چه باید کرد، موضوع عقیم سازی در همه جای دنیا صورت می گیرد، به طور نمونه در کشور ترکیه در خیابان های شهرهای این کشور ظروف غذای سگ ها نصب شده تا سگ ها بتوانند در کنار زندگی انسانها به زیست خودشان بپردازند و این سگ ها عقیم شده اند، در این حال هم اگر سگی از رفتارش تخطی کند یا به عبارتی پرخاشگری کند ماموران شهرداری حضور پیدا می کنند و آن سگ را به ندامتگاه انتقال می دهند.»

آماری از سگهای بی صاحب وجود ندارد

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه این اقدام برای سایر حیوانات هم امکان پذیر است؟ می گوید: «این که برای هر حیوانی یک چنین مجموعه ای راه اندازی شود لزومی ندارد و تنها برای عقیم سازی امکان پذیر است که این کار را برای تعادل جمعیتی آن ها می شود استفاده کرد.»

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1343934

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حفاظت از حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • اینجا برای حیوانات پاپوش می دوزند | یکی به نعل و یکی به میخ
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است