Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عرفانی، با اشاره به ثبت ۹ وقف جدید با نیات قرآنی در استان سمنان طی سال‌جاری گفت: ارزش ریالی کل این موقوفات بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «روح‌الله عرفانی» در گفتگو با خبرنگاران گفت:  اگر هر کس در حد توان خود در حوزه قرآن موقوفه‌ای را به ثبت برساند یا مبلغی برای این امر اهدا کند می‌تواند به مبلغ قابل توجهی بدل شود که قطعاً به واسطه آن می‌توان کارهای گسترده‌ای در حوزه قرآن کریم انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس امور قرآنی اوقاف استان سمنان به تهاجم فرهنگی و تبلیغات دشمنان برای تخریب دین اسلام اشاره داشت وافزود: مردم باید نسبت به تبلیغات دشمنان اسلام و توطئه‌های آنها برای ایجاد ایران‌هراسی در جهان آگاه باشند و بدانند که با تبلیغ و تبیین اسلام واقعی که برگرفته از آیات الهی، صلح و انسان‌دوستی است می‌توان این توطئه‌‌ها را خنثی کرد.

 

وی از ثبت ۹ وقف جدید با نیات قرآنی در استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون خبردادوگفت: ارزش ریالی کل این موقوفات بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 

حجت الاسلام عرفانی، موقوفات با نیات قرآنی ثبت شده را مربوط به شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، بسطام و میامی دانست واذعان داشت: از این تعداد سه موقوفه را اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان شامل می‌شود.

 

رئیس امور قرآنی اوقاف استان سمنان بابیان اینکه سه واقف خیراندیش نیز در شهرستان میامی هستند، ابراز داشت: این افراد موقوفاتی را با نیت اجرای برنامه‌های قرآنی در محل مجتمع خدماتی رفاهی و زائرسرای حضرت علی‌اکبر (ع) کلاته اسد به ثبت رساندند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرد خیری در دامغان نیز موقوفه‌ای با نیت تأمین تجهیزات لازم برای مراکز امور قرآنی زیر نظر اوقاف ایجاد کرده است اظهارکرد: موقوفه‌ای با نیت اجرای برنامه‌های قرآنی با صلاحدید متولی توسط یکی از واقفان خیراندیش در شهر بسطام به ثبت رسید.

 

حجت الاسلام عرفانی، همچنین از ایجاد یک موقوفه قرآنی هم در شاهرود خبردادو افزود: واقف خیراندیش شاهرودی نیز نیت موقوفه خود را تأمین هزینه‌های جاری و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مسجد قلعه حاجی شاهرود قرار داده است.

 

وی سرمایه‌گذاری و توسعه وقف قرآنی را از مهم‌ترین راهکارهای خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: با تبلیغات در این عرصه و معرفی دستاوردهای وقف قرآنی در جهان می‌توان بخشی از سرمایه‌های مردمی را به این سمت هدایت کرد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما کانون های مساجد مسجد مساجد مسجد مسجد ۱۵ میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، خط حزب‌الله در این شماره به مناسبت بیانات روز ۱۲ اردیبهشت رهبر انقلاب، در گزارشی به بررسی خیزش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین در ماجرای جنگ غزه پرداخته است.

 بازخوانی توصیه‌های رهبر انقلاب به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش درباره لزوم «علم‌آموزی و تربیت انقلابی» از دیگر بخش‌های این شماره است.

 همچنین، خط حزب‌الله از تأکید رهبر انقلاب بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی خبر داده است.

شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر معلم شهید حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی مطهری تقدیم شده است.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی