Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:05:56 GMT

پارکینگ شهرداری «پیاده راه» می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۴۰۲

پارکینگ شهرداری «پیاده راه» می‌شود

«بیژن مرادی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: اکنون شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در حال ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری است و پس از اتمام فعالیت ساماندهی کار پیاده راه شدن این محدوده آغاز خواهد شد.

وی افزود: به منظور شروع عملیات شرکت آب منطقه ای باید بخش مهمی از طول مسیر که در کنار میدان مالیات قرار دارد را به ما تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه چهار کرمانشاه با اشاره به پرتردد بودن مسیر پارکینگ شهرداری، یادآور شد: براساس طراحی های انجام شده تمام این محدوده به یک پیاده راه بزرگ برای مردم تبدیل می شود و در وسط آن یک راه کوچک برای تردد اضطراری خودروهای امدادی ایجاد خواهد شد.

مرادی توضیح داد: برای پوشاندن کف محدوده سنگ فرش در نظرگرفته شده است و چند طرح زیباسازی و المان شهری نیز در این محدوده اجرا می شود.

به گفته «بهرام درویشی» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه بخش اول پروژه ساماندهی رودخانه آبشوران که حدود ۲۰ متر در حوالی میدان مالیات می شود، تا ۱۰ روز آینده به اتمام می رسد و ۸۰ متر باقی مانده نیز اواخر اسفند ماه تحویل داده خواهد شد.

ضرب الاجل استاندار برای شهرداری

«حمید اعتصام» معاون عمرانی استاندار کرمانشاه روز ۲۸ دی ماه در نشست شورای برنامه ریزی اعلام کرد مصالح مورد نیاز خریداری شده است و به نظر می رسد که تا پایان بهمن ماه کار سنگ فرش آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری به اتمام برسد.

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست برای مدیران شهرداری ضرب الاجلی تعیین کرد تا اگر در مدت یک ماه سنگ فرش بخشی از رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری را انجام ندهند، از سمت خود کناره گیری کنند.

«هوشنگ بازوند» تاکید کرد: باید هرچه زودتر روند آسفالت و ساماندهی این محدوده به پایان برسد تا مردم در اسفند ماه و در آستانه نوروز با مشکل روبه رو نشوند.

وی انجام سنگ فرش این محدوده در مدت یک ماه را کاری دشوار دانست و گفت: معاون عمرانی شهرداری همان طور که در این نشست عنوان کرده است باید تعهد دهد که آسفالت محدوده تا پایان بهمن ماه به بهره برداری برسد در غیر این صورت باید از سمت خود کنارگیری کند.

«مهرداد سالاری» معان عمرانی استاندار کرمانشاه نیز تکمیل یک ماهه این پروژه را دشوار دانست و گفت: مدیران شهرداری کرمانشاه فقط یک ماه را برای فکر کردن به پروژه صرف کرده اند از این رو تکمیل یک ماهه پروژه به روند کاری مدیران شهرداری غیر ممکن به نظر می رسد.

آبشوران رودخانه‌ای است که از دل شهر یک میلیون نفری کرمانشاه عبور می‌کند و به محلی برای ریزش فاضلاب و زباله‌ها تبدیل شده است.

منشا این رودخانه که سراب قنبر در جنوب غرب کرمانشاه است با عبور از دل محلات شهر راهش را تا رودخانه قره سو در ضلع شمال شرقی کرمانشاه ادامه می دهد و با این رودخانه یکی می شود.

مدت‌ها پیش مسوُولیت ساماندهی این رودخانه بر عهده شهرداری بود اما باتوجه به اهمیت پروژه برای شهر کرمانشاه، ۱۲ مهرماه سال ۹۱ با هدف جداسازی فاضلاب از رودخانه آبشوران و ساماندهی آبهای سطحی به شرکت آب منطقه ای سپرده شد.

از آن زمان تاکنون نه تنها این رودخانه ساماندهی نشده، بلکه روند اجرای پروژه در محله هایی همچون پارکینگ شهرداری برای شهروندان و کسبه محل مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

بخشی از ساماندهی این رودخانه که در محدوده پارکینگ شهرداری کرمانشاه قرار داشت به طول ۱۲۰ متر اواخر پاییز امسال به شکل کانال درآمد و روی رودخانه نیز بسته شد اما شهرداری کرمانشاه تاکنون برای آسفالت آن اقدامی انجام نداده است.
روند ساماندهی آبشوران کند است

استاندار کرمانشاه روز شنبه (۱۶ آذر) در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، نسبت به اجرای پروژ آبشوران انتقاد کرد و گفت: با وجودی که این پروژه از سال ۹۱ آغاز شده است، تنها ۴۵ درصد پیشرفت دارد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 بازوند افزود: به گفته مدیران شرکت آب منطقه ای کرمانشاه برای اتمام پروژه ساماندهی آبشوران ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که هزینه بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه بسیار کند است، عنوان کرد: اجرای این پروژه در هشت ماه گذشته تنها ۱۲۰ متر پیشرفت داشته است که بسیار ناچیز است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اجرای این پروژ مردم را دچار گرفتاری های بسیاری کرده است، گفت: بخشی از گرفتاری‌های پروژه به دلیل ضعف مشاور است از این رو باید به صورت جدی با آن برخورد کرد.

بازوند به مشکلات ایجاد شده در محله پارکینگ شهرداری در پی اجرای پروژه آبشوران اشاره کرد و گفت: باید برنامه مدونی در رابطه با ساماندهی آبشوران ارائه شود تا دیگر شاهد تکرار خاطره پارکینگ شهردرای نباشیم.

قفل آبشوران در بازار

فرماندار کرمانشاه نیز چندی پیش در رابطه با پروژه آبشوران به ایرنا گفت: کار ساماندهی آبشوران در بازار قدیمی شهر کاملا قفل شده است از این رو باید با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و آب منطقه ای به صورت جدی برای آن چاره اندیشی کرد.

«فضل الله رنجبر» همچنین به مشکلات رودخانه آبشوران برای شهر کرمانشاه اشاره کرد و اظهارداشت: ساماندهی آبشوران در مناطقی همچون خیابان حدادعادل، وزیری و پارکینگ شهرداری با مشکل جدی روبه رو است.

اکنون رودخانه های آبشوران و قره سو در شهر کرمانشاه به کانال های روباز فاضلاب تبدیل شده اند و به گفته مسوُولان شرکت آب و فاضلاب شهر ۹۵۰ هزار نفری کرمانشاه در آن ها تخلیه می شود.

با اینکه همواره مسوُولان استان بر موضوع ساماندهی آبشوران، قره سو و سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه تاکید داشته اند و کار را نیز تا حدی پیش برده اند اما طولانی شدن این پروژه ها به طور قطع باعث ایجاد فضای یاس در روند توسعه شهر کرمانشاه شده است.

اجرای هرچه سریعتر پروژه های شهری جدای از اینکه نیازمند تامین به موقع اعتبار است؛ عزم جدی مدیران شهری و استانی را نیز می طلبد هرچند بی ثباتی مدیریت شهری و استانی خود عامل ایجاد بی انگیزگی در پیگیری امور و پیوستگی روند توسعه محسوب می شود.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه كرمانشاه هوشنگ بازوند شرکت آب منطقه ای کرمانشاه شهرداری شهرداری کرمانشاه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه كرمانشاه هوشنگ بازوند شرکت آب منطقه ای کرمانشاه شهرداری شهرداری کرمانشاه میراث فرهنگی استانداری کرمانشاه كرمانشاه هوشنگ بازوند شرکت آب منطقه ای کرمانشاه شهرداری شهرداری کرمانشاه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۴ برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

او افزود: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید.

داوودیان گفت: لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستا‌های درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستا‌های پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل طی سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه