Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه "تایمز او ایندیا" روز چهارشنبه نوشت: بیپین راوات رییس ستاد مشترک ارتش هند اولین مقام هندی است که از ایجاد اردوگاه های مقابله با افراط گرایی در کشمیر حمایت کرده است.

اظهارات مقام ارشد نظامی این کشور در حمایت از طرح ایجاد اردوگاه های مقابله با افراط گرایی سبب ایجاد نگرانی میان سیاست مداران و فعالان اجتماعی در کشمیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ستاد مشترک ارتش هند به جزییات این طرح اشاره نکرده است اما به گفته تحلیل گران در صورت اجرایی شدن این طرح تعداد زیادی از مردم محلی در کشمیر به این اردوگاه ها منتقل خواهند شد تا مورد آموزش قرار گیرند.

فعالان اجتماعی و روشن فکران کشمیری معتقدند که اظهارات مقام ارشد نظامی هند نشان دهنده  نحوه  تفکر مقامات نظامی این کشور در مورد مردم کشمیر است و این اظهارات می تواند آغاز کننده تحولات نگران کننده دیگر در کشمیر باشد.

صدیق وحید یک کشمیری که در دانشگاه هاروارد به عنوان استاد تاریخ مشغول به کار است گفت: حتی مطرح کردن این اظهارات بسیار نگران کننده است. این اظهارات ما را به یاد اردوگاه های مشابه در چین می اندازد.

فرمانده پلیس جامو و کشمیر: باید از تشکیل اردوگاه های مقابله با افراط گرایی در کشمیر استقبال شود

نشریه "اسکرول" نوشت: دلباق سینگ رییس پلیس جامو و کشمیر ضمن حمایت از اظهارات رییس ستاد مشترک ارتش هند اعلام کرد که باید از این طرح حمایت شود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در سال های اخیر پاکستان و گروه های وابسته به آن تلاش های زیادی برای ترغیب افراط گرایی در کشمیر انجام داده اند. تعدادی از جوانان ما تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته اند و به مسیر اشتباه رفته اند. اگر اردوگاه مقابله با افراط گرایی ایجاد شود باید از آن استقبال کرد.

اردوگاه های "مقابله با افراط گرایی" در پاکستان وجود دارد

رییس ستاد مشترک هند همچنین مدعی شد که پاکستان هم اکنون اردوگاه های مقابله با افراط گرایی در کشمیر تحت کنترل این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه خبری "ایندیا تودی" سازمان های اطلاعاتی هند در گزارش های جداگانه اعلام کرده اند پاکستان تعداد زیادی از اردوگاه مقابله با افراط گرایی ایجاد کرده است تا جوانانی که توسط گروه های تروریستی به افراط گریائی روی آورده اند را آموزش دهد.

به گفته سازمان های اطلاعاتی هند، تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که پاکستان در حال ساخت مراکز بیشتری در مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه مورد اختلاف کشمیر برای انتقال جوانان به آن است.

بیش از یک دهه است که منطقه کشمیر در بحران قرار داشته است. دولت هند سال گذشته امتیازات خاص جامو و کشمیر را لغو کرد.

نخست وزیر هند 5 اوت(14 مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت پس از لغو اصل 370 قانون اساسی و بند 35 قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

برچسب‌ها هند کشمیر افراط گرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند کشمیر افراط گرایی هند کشمیر افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.
 
پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به  ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.
 
در مقابل آمریکا نسبت به تصویب این قانون ابراز نارضایتی و نگرانی شدید کرد.
 
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم، این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.
 
در مقابل «محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.
 
المندلاوی در ادامه نیز اظهار کرد: این قانون حمایت قانونی برای مبارزه با این اقدامات و مبلغان آنها را فراهم کرده و نقص موجود در قوانین عراق در این حوزه را برطرف کرد.
 
رئیس پارلمان عراق گفت: همجنس‌گرایی در عراق که سرزمین انبیا، ائمه و اولیای صالح است، جایی ندارد.
 
پیشنویس این قانون در ابتدا شامل مجازات اعدام برای روابط همجنس‌گرایانه بود اما پس از مخالفت‌های گسترده آمریکا و کشورهای اروپایی با آن، اصلاحاتی پیش از تصویب بر آن اعمال شد.
 
عفو بین‌الملل نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرد و مدعی شد که این قانون به منزله «نقض حقوق اصلی انسان‌ها» است.
 
در مقابل «رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.
 
بر اساس این قانون، مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای روابط همجنس‌گرایانه در نظر گرفته شده و فعالیت هرگونه نهادی برای تبلیغ فحشا و همجنس‌گرایی در عراق ممنوع شده و مجازات آن هفت سال حبس است.
 
همچنین بر اساس این قانون، تغییر جنسیت بیولوژیک برای افراد طبق میل شخصی‌شان ممنوع بوده و برای فردی که بخواهد این کار را انجام دهد و یا هر پزشکی که این کار را برای فرد انجام دهد، یک تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.
 
همچنین مجازات مشابهی برای هر مردی که عمدا رفتارهای زنانه داشته و یا آن را ترویج دهد، در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران