Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: فقط مانده بود «قومیت گرایی» وارد داوری فوتبال شود که آن‌هم امروز وارد داوری شد.

سید رضا غیاثی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقی که امروز در کلاس دانش‌افزایی داوری رخ داد اظهار داشت: اول از همه باید بگویم آقای افشون داور بویر احمدی که مثل اکثریت جامعه داوری دل ِخونی از آقای رئیس کمیته داوران داشت مقابل این فرد زورگوی داوری ایستاد که جوابی از رئیس نشنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپس  پور خلف، داور عرب زبان خوزستانی به حمایت از رئیسِ هم استانی‌اش جلسه دانش افزایی داوران را تبدیل به جلسه حمله به اصفهانیان، رئیس سابق  آذری‌ زبان سابق کمیته داوران کرد که چرا او به ما اجازه عربی صحبت کردن نمی‌داد اما به آذری زبان‌ها چیزی نمی‌گفت و ایراد نمی‌گرفت. در این لحظه جلسه بیش از گذشته مغلوبه شد و اکثریت داوران و کمک داوران آذری زبان به طرف میز رئیس و داور جوانِ عرب زبان که تازه بر اثر درایت و همیاری آقای رئیس، اولین قضاوت بازی لیگ برتری اش را انجام داده حمله‌ور شدند و  چیزی نمانده بود که جنگ بین داورانی از قطب های خاص بالا بگیرد که با دخالت بعضی از پیشکسوتان دل سوخته داوری و کنار زدن متخاصمین فتنه خاتمه یافت.

غیاثی تصریح کرد: متاسفانه آقای رئیس که چیزی از این نزاع ها گیرش نیامده بود فتنه دیگری کرد تا این بار همه داوران را مقابل هم قرار دهد و بر خر مراد سوار شود، لذا اعلام کرد هر کسی با آقای افشون موافق است دستش را بالا بگیرد چون این امر جلسه را تبدیل به یک تنش حیدری- نعمتی دیگر می‌کرد داوران به پیشنهاد پیشکسوتان حاضر در جلسه سالن را ترک کردند و رئیس ماند و خودش!

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاقات کلاس خود به خود تعطیل شد.اگر بخواهیم علت این امر را ریشه یابی کنیم در مرحله اول باید به عدم حضور یک مدرس با تجربه را که مورد وثوق داوران باشد اشاره کنیم.  از یک روز قبل از شروع کلاس هیچکدام از مدرسان ارشد داوری حاضر به تدریس در این کلاس نشدند و علنا به رئیس کمیته داوران اعلام کردند چون شما مورد وثوق جامعه داوری نیستید شایسته ما نیست به عنوان مدرس در کلاس حاضر شویم متاسفانه حوادث رخ داده  نشان داد که بزرگان داوری، در باب مورد وثوق جامعه داوران نبودن آقای رئیس را پر بی راه نگفته اند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال دانش داوران داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی از داوری ایران گرفته شد

به گزارش "ورزش سه"، داوری ایران بعد از مهاجرت علیرضا فغانی به استرالیا نتوانسته یک داور در آن سطح قضاوت داشته باشد. حال باتوجه به اینکه عملکرد داوران ایران در بازی‌های بین المللی چندان خوب نبود و از طرف دیگر اسامی داورانی که هر سال در لیست الیت قرار می‌گیرند تغییر آن چنانی نمی‌کند، ایران به احتمال بسیار قوی در جام جهانی بعدی نماینده نخواهد داشت‌.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در مورد عملکرد موعود بنیادی‌فر در فینال جام ملتهای زیر ۲۳سال گفت: من ندیدم چون پشت فرمان بودم ولی از بچه‌ها پرسیدم. برای جامعه داوری ما افتخاری است. بدون شک کسی که آنجا بوده در یک پروسه یک ماهه انقدر خوب قضاوت کرده که این فینال به او رسیده است. موعود بنیادی‌فر که نفر اول داوری کشور است از پس این بازی برآمده است.

او در مورد عدم حضور داوران ایرانی در جام جهانی گفت: بله این اتفاق افتاده و داوری در جام جهانی نخواهیم داشت. این چیزی است که از رفتار حقوقی و اداری فیفا معلوم است که فعلا در جام جهانی داور نداریم. آقای فغانی آنجاست و هم نماینده ماست و هم استرالیا و امیدوارم خوش بدرخشد.

او در مورد دلایل این اتفاق اضافه کرد: دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. آقای فغانی سالها داور ما بود و سایه‌اش بر روی داوران ما وجود داشته و نتوانستیم داوری را در سطح قضاوت در جام جهانی داشته باشیم. می‌تواتستیم رفتارهای حرفه‌ای‌تری در این موضوع داشته باشیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور