Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در سالروز درگذشت زنده یاد همایون بهزادی، یادداشتی را درباره این اسطوره فوتبال ایران و آسیا به نگارش درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در این یادداشت که به یاد این چهره ماندگار کشورمان نوشته شد، آمده است:

دوم‌بهمن، سالروز درگذشت یکی از اصلی ترین بانیان بنیانگذاری پرسپولیس است که در قهرمانی های تیم ملی در جام ملتهای آسیا،پیروزی در آن نبرد تاریخی با اسراییل غاصب، برتری شش گله در دربی با هت‌تریک و تمرین دادن تیم در غیاب سرمربی ،برد در دربی چهارگله،مبارزه با ظلم و اجحاف ها در حق پرسپولیس در دهه چهل و پنجاه نقشی بسیار موثر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگمردی که هرگز به‌رغم این همه افتخار آفرینی و دینی که باشگاه نسبت به او داشت، سهم خواهی نکرد و همواره در بحران ها بی توجه به اینکه نسبت به مربی یا مدیرعامل وقت چه دیدگاهی دارد خواهان حمایت هواداران از تیم می شد و نوید روزهای خوب را می داد.

همایون خان را باید #پدر_پرسپولیس نامید.اسطوره ای که در این سالیان کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو بار متوالی او را به مراسم برترین های قاره دعوت و نامش را با افتخار به عنوان معدود افراد در تاریخ فوتبال آسیا در تالار مشاهیر فوتبال آسیا ثبت کرد.

بهزادی از دهه شصت تا وقتی که در قید حیات بود با برگزاری مراسم ترحیم و سالگرد یا پیگیری روند درمانی پیشکسوتان فوتبال ایران و تهیه مدارک برای عضویت‌شان در صندوق حمایت از قهرمانان و اقدامات حمایتی بسیار دیگر به فوتبال ایران و موسپیدهای خاک زمین فوتبال خورده خدمت کرد. او به عنوان رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون نیز منشا خدمات بسیاری بود و در تمامی سالهایی که باشگاه پرسپولیس سراغی از پیسکسوتان نمی‌گرفت، تیم پیشکسوتان را هدایت می کرد تا قدیمی های تیم را دور هم جمع کرده باشد.

بهزادی حاضر بود در پردیس زندگی کند یا در ولنجک مستاجر باشد اما دنبال سهم‌خواهی از پرسپولیس یا کوچکترین انتقاد حاشیه ساز علیه باشگاه نبوده و‌پیشکسوتان را هم به حمایت از تیم‌ و سرمربی و مدیران دعوت نماید‌.

 او‌ سختی ها را به جان می‌خرید و در مدرسه فوتبال خود به رغم‌کهولت‌ سن در آفتاب سوزان تابستان و سرمای سوزناک زمستان سرزدن را به عنوان سرطلایی و یکی از پنج سرزن برتر جهان به نونهالان آموزش می داد اما جلوی هیج مقام و مدیری سرخم ‌نمی‌کرد.

زنده یاد بهزادی، اسطوره تحصیلکرده و علاقه مند به ادبیات و‌ شعر و فلسفه و عرفان یک فوتبالیست ملی و بین المللی پرافتخار و یک شاهینی اصیل و یک پرسپولیسی متعصب بود که جمله معروفی داشت:
 "شاهین ما را ساخت و ما پرسپولیس را"

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

کلیدواژه: پرسپولیس فوتبال اسطوره یادداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی

تیم فوتبال العین امارات با وجود شکست ۱-۲ برابر الهلال در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به واسطه برتری ۲-۴ در دیدار رفت، راهی فینال این مسابقات شد.

العینی‌ها که تنها قهرمانی خود در این تورنمنت را در سال ۲۰۰۳ به دست آوردند، از آن مسابقات یک فوق ستاره ایرانی را به خاطر دارند که محبوبیت بی‌نظیری در استقلال دارد؛ فرهاد مجیدی!

فرهاد که پیش از بازی هم با انتشار ویدیو گلزنی خود در نیمه‌نهایی آن مسابقات برای العین و شاگردان کرسپو آرزوی موفقیت کرده بود، حالا با انتشار تصویری از عکس تیمی العینِ قهرمان آسیا با حضور خودش، صعود به فینال را به اعضای تیم سابق خود، تبریک گفت.

کد خبر 846817 برچسب‌ها ویژه ورزشی فرهاد مجیدی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا
  • تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی