Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در طرح هر مسجد یک حقوقدان در نظر است علاوه بر اینکه یک حقوقدان مشکلات حقوقی و قضایی مردم را پاسخگو  است، ترتیبی اتخاذ شود تا دعاوی و شکایات مردم هم در مسجد با صلح و سازش خاتمه یابد. تاریخ انتشار: 15:06 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۴۱۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در اولین همایش هر مسجد یک حقوقدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم ارومیه علیه رژیم طاغوت گفت: مسجد یک مکان مقدس و دارای برکات زیادی است و به لحاظ اهمیت معنوی بسیار زیاد مساجد و همینطور روحیه دینی و الهی اهل مسجد، می‌توان بهره‌برداری‌های زیادی از آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسجد مرکز فعالیتهای اجتماعی–فرهنگی–سیاسی و دینی بوده و هست، مسجد در واقع یک پایگاه آموزشی است و پیامبر گرامی اسلام هم آموزش در مسجد را تایید و تاکید می‌نمودند. مسجد بهترین مکان برای همدردی و همدلی اهالی با یکدیگر و با خبر شدن از احوال یکدیگر است.

گروسی ادامه داد: قوه قضاییه در سند تحول خود، مسجد را به عنوان یک مرکز مهم برای انجام قسمتی از کارهای دستگاه قضایی انتخاب کرده است تا با عنایت خداوند متعال و یاری و همکاری اهل مسجد که انسانهای قابل اعتماد و ارزشمندی هستند بتوان مشکلات حقوقی و قضایی مردم را مرتفع کرد.

گروسی افزود: در طرح هر مسجد یک حقوقدان در نظر است علاوه بر اینکه یک حقوقدان مشکلات حقوقی و قضایی مردم را پاسخگو  است، ترتیبی اتخاذ شود تا دعاوی و شکایات مردم هم در مسجد با صلح و سازش خاتمه یابد.

بیشتر بخوانید:

هر مسجد باید پایگاهی برای گسترش عدل و داد باشد

این مقام قضایی در پایان سخنان خود گفت: اکنون یکی از مشکلات بزرگ مردم در مراجعه به دستگاه قضایی عدم آگاهی از مبانی حقوقی و قضایی است که نهایتاً موجب تضیع حقوق آنها می‌شود چه بسا اگر از وکیل یا مشاور حقوقی بهره‌مند می‌شدند حقشان ضایع نمی‌شد. از همه عزیزان خصوصاً روحانیون و امام جماعات مساجد و هیات امنای مساجد می‌خواهم دستگاه قضایی را در این طرح عظیم و ملی و استانی یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه که در این همایش حضور داشت، با اشاره به حماسه مردم ارومیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسلحانه مردم ارومیه علیه نظام طاغوت گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان می‌تواند مردم را در جهت احقاق حق و طرح دعوی درست یاری کند و بسیاری از مشکلات مردم در دستگاه قضایی که از طرح دعاوی و شکایات نادرست است، با اجرای این طرح مرتفع شود.

امام جمعه ارومیه افزود: این طرح می‌تواند احیاگر صلح و سازش در جامعه باشد و در واقع مساجد مرجع صلح و سازش بین مردم باشند که این امر مورد تاکید قرآن و احادیث هم است.

قریشی ابراز امیدواری کرد: حقوقدانان در مساجد در کنار مردم قرار گیرند تا به لطف و یاری خداوند، باری از دوش مردم برداشته شود و باب صلح و سازش را هم در مساجد و محلات ترویج داد و از علمای بزرگ هم می‌خواهم که در مساجد همکاری و همیاری لازم را با دستگاه قضایی انجام دهند تا بلکه طرح به نحو مطلوب برگزار شود.

شایان ذکر است علینژاد معاون فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی در ابتدای مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ارومیه به تشریح طرح هر مسجد یک حقوقدان پرداخت و روش ارائه خدمت در این طرح را تبیین نمود و اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات حقوقی مردم مرتفع و به دنبال آن از ورودی پرونده به محاکم کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری آذربایجان غربی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان