Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی جزئیات برنامه محفل «نمایش‌ْخاطره» با محوریت سردار آسمانی «سپهبد سلیمانی» را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: دبیرخانه ستاد اجرائی همایش ملی تئاتر  سردار آسمانی جزئیات برنامه تخصصی ویژه این همایش را اعلام کرد.

 

بنابراین گزارش؛ ویژه‌برنامه همایش ملی سردار آسمانی با عنوان «نمایش‌ْخاطره» و با محوریت خاطره گویی و با حضور هم‌رزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان لشگری و مقامات کشوری و هنرمندان تئاتر کشور با همکاری دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این محفل یک روزه با بررسی ابعاد و شخصیت این فرمانده مقتدر سپاه اسلام و مواجهه با خاطرات مستند از این شهید بزرگوار زمینه برای خلق اثر و متون نمایشی براساس زندگی، سیره و مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی در مقاطع گوناگون همچون حضور وی در دوران دفاع مقدس، نقش برجسته وی در فرماندهی جبهه مقاومت اسلامی و خصوصیات اخلاقی رفتاری وی فراهم خواهد شد.

 

این برنامه روز دوشنبه 21 بهمن‌ماه 98 ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار خواهد شد.

 

متن این فراخوان بدین شرح می‌باشد:

 

دبیرخانه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی با هدف خلق آثار و متون نمایشی برجسته و آشنائی جامعه فرهیخته تئاتر کشور با سبک زندگی و شیوه حیات طیبه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفلِ نمایش‌ْخاطره با محوریت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را برگزار می کند.

 

الف: محورها و خاطره‌های مورد ارائه در محفل:

 

1)سردار سلیمانی و دفاع مقدس

 

2) سردار سلیمانی و محور جبهه مقاومت اسلامی

 

3)سیره، سبک زندگی و نحوه تعامل سردار با اقشار جامعه

 

ب)شرایط و قوانین بخش نمایشنامه :

 

نمایشنامه نویسان متقاضی بایستی آثار خود را در محورهای فوق‌الذکر و با بهره مندی از خاطرات بازگو شده در این محفل خلق نمایند. بدیهی است استفاده از سایر منابع معتبر، در جهت خلق لحظات و صحنه‌های ناب از زندگی و مبارزات سردار آسمانی بلامانع است. همچنین نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد علاوه بر رعایت نکات و محورهای فراخوان، بایستی موارد ذیل را هنگام نگارش رعایت نمایند:

 

1- نمایشنامه‌ها باید تک جنسیتی باشد.

 

2- مدت زمان نمایشنامه حداکثر 30 دقیقه باشد.

 

3- از حداقل دکور و آکساسوار برخوردار باشد.

 

دبیرخانه ستاد اجرائی همایش ملی تئاتر سردار آسمانی متعهد می گردد که از 3 نمایشنامه برگزیده تاسقف 000/000/50 ریال و از 5 نمایشنامه ویژه اجرا در مساجد تاسقف 000/000/25 حمایت نماید.

 

همچنین نمایشنامه های برگزیده صحنه ای ونمایشنامه های ویژه اجرا در مساجد در 2 مجلد جداگانه توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

 

سه نمایشنامه برگزیده نهایی صحنه‌ای جهت تولید و شرکت در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سال سال آینده مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

 

مهلت ارسال آثار تا 15 اسفند 98 خواهد بود.

 

متقاضیان جهت ثبت نام و شرکت در این محفل تا تاریخ 19 بهمن 98 با شماره تلفن های8- 88741427 و 88504341 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما طرح ملی فهما مساجد مسجد رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین و جمعی از مسئولان استان و شهرستان بدره، خانواده‌های معظم شهدا با شکوه خاصی برگزار شد.
خاطره گویی سردار شاکرمی و سردار موسی بیگی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهید صالح میری، اجرای تئاتر خیابانی در حاشیه یادواره سردار شهید صالح میری، تجلیل از نویسندگان کتاب زندگینامه سردار شهید «صالح میری» با عنوان (صالح من) به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بدره از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
شهید «صالح میری»، اول فروردین ۱۳۴۴ در شهرستان بدره دیده به جهان گشود.
 وی تحصیلات خود را تا چهارم دبیرستان سپری کرد و سپس با توجه به شرایط جنگی کشور، دفاع از میهن را بر ادامه تحصیل ترجیح داد.
این شهید والامقام به عنوان پاسدار به لشکر ۱۱ حضرت امیر سپاه ایلام پیوست و بعد از مدتی فرماندهی گروهان را بر عهده گرفت.
شهید میری سرانجام پس از رشادت‌های فراوان، چهارم اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه گامو کردستان مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مزار این شهید گران قدر در گلزار شهدای بدره قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند