Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه چاپ کره جنوبی با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران، گفت این کار خطر درگیری را افزایش داده و مشارکت در کارزار فشار آمریکا و محاصره ایران تلقی می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «هان‌کیوره» چاپ کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در یادداشت سردبیری خود به بررسی تصمیم سئول برای اعزام نیروی نظامی به منطقه تنگه هرمز پرداخته و نوشت این اقدام می‌تواند خطر برخورد نظامی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این یادداشت، با بیان اینکه تصمیم سئول احتمالا به دلیل ناتوانی در دادن پاسخ منفی به درخواست واشنگتن است، ذکر شده است: «اما سئول به دلیل ملاحظه‌ای که برای روابط با ایران داشت، گفت نیروهایش بدون پیوستن به ائتلاف امنیتی آمریکا، مستقل عمل می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

سئول درباره پیوستن به ائتلاف آمریکایی با ایران مشورت کرد

این روزنامه ضمن اشاره به بهانه دولت کره جنوبی برای اعزام نیروی نظامی به آب‌های جنوبی ایران مبنی بر حفاظت از شهروندانش و ناوبری آزاد کشتی‌هایش، تصریح کرد: «این در حالی گفته می‌شود که هیچ کشتی کره جنوبی تا کنون در تنگه هرمز به خطر نیافتاده است... دلایل بسیار کمی وجود دارد که بخواهیم تهدیدی فوری برای ناوبری آزاد [در تنگه هرمز] در نظر بگیریم».

هان‌کیوره با ابراز تاسف از اینکه دولت سئول بدون گرفتن موافقت مجمع ملی کره جنوبی (پارلمان) تصمیم اعزام نیروی نظامی را اتخاذ کرد، نوشت: «باید آگاه باشیم که فارغ از هر چیز، استقرار شناورهای نیروی دریایی کره جنوبی در نزدیکی تنگه هرمز، خطر حادثه را افزایش می‌دهد».

در ادامه این یادداشت آمده است: «موضع دولت این است، به دلیل اینکه یگان چیونگ‌هائه (ناوگان کره جنوبی در منطقه) هم‌اکنون در خلیج عدن حضور دارد، دیگر نیازی به اجماع نظر مجمع ملی برای گسترش محوطه پوشش آن به خلیج فارس نیست. اما مأموریت یگان چیونگ‌هائه، حفاظت از شهروندان و کشتی‌های کره‌ای در برابر دزدان دریایی خلیج عدن است».

این روزنامه با بیان اینکه تصمیم سئول برای اعزام مستقل نیروی نظامی چند وجهی است و همزمان روابط با ایران، آمریکا و کره شمالی را در نظر می‌گیرد، ادامه داد: «اما ارزیابی جامعه بین‌الملی این است که آمریکا مسئول هرگونه خطر امنیتی است که در تنگه هرمز رخ می‌دهد زیرا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد».

هان‌کیوره در پایان به عواقب اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران اشاره کرد: «هرگونه استقرار [نیروی نظامی در تنگه هرمز] به عنوان مشارکت در کارزار فشار غیرموجه آمریکا و محاصره ایران محسوب می‌شود. به همین دلیل، دولت به جای اینکه سر خود تصمیم بگیرد، باید با درخواست موافقت از مجمع عمومی، به افکار عمومی اجازه بیان نظر خود در این زمینه را می‌داد».

وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد فعالیت ناوگان چیونگ‌هائه را به منطقه خلیج فارس گسترش داده اما قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سئول تنگه هرمز واشنگتن توافق هسته ای خلیج فارس کره شمالی خلیج عدن دولت کره جنوبی کره جنوبی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است

 «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعای ضد ایرانی واشنگتن مبنی بر تهدید بودن جمهوری اسلامی ایران برای منطقه مدعی شد که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل حمله اسرائیل متوقف شد.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

او مدعی شد: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است. تعهد ما به اسرائیل قاطع است و از ۷ اکتبر تاکنون ما ده ها میلیارد دلار کمک به آن ارسال کردیم.

لوید آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی گیرد. ما درحال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم.

او همچنین گفت: ما به چندین کشور آفریقایی کمک می کنیم تا توانایی های خود را برای مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش دهند و در تلاش هستیم تا توانایی هایی را برای حضور موثر در بسیاری از کشورهای آفریقایی توسعه دهیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» گوشه‌ای از قدرت نظام اسلامی را به تصویر کشید
  • اندیشکده مطالعات جنگ بررسی کرد؛ حضور ایران در آفریقا، آمریکا را ترسانده است
  • نظم آمریکایی منطقه در محاصره «مقاومت»
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • هشدار به اردن درباره مشارکت در یک «جشن مسموم»
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • تلگراف: حزب‌الله با حمایت ایران امنیت را از اسرائیل گرفته است