Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، خسرو شهبازی در رابطه با میزان خسارت وارده به بخش آبخیزداری در سیل سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جلسه‌ای با رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان داشتیم و همچنین از مناطق سیل زده دشتیاری، پلان و اورکی هم بازدید کردیم.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزداری طبق برآوردهای انجام شده کمی دچار آسیب شده اما در برخی مناطق همچنان راه دسترسی برای برآورد خسارت و بازدید از منطقه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی گفت: پروژه‌های آبخیزداری انجام شده در سیستان و بلوچستان، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کرده است.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: پروژه‌ها و سازه‌های آبخیزداری در منطقه سیستان و بلوچستان بیمه شده بود، بنابراین مشکلی در زمینه هزینه خسارات وارده به سازه‌ها وجود نداشته و بیمه، تمام خسارات را پرداخت خواهد کرد.

وی در رابطه با خندق‌های ایجاد شده از فرسایش آبی در منطقه سیستان تصریح کرد: در زمینه گرگرو یا خندق‌های ایجاد شده در سیستان که باعث تخریب محیطی در منطقه سیستان شده، دسترسی جاده‌ای را مختل کرده و باعث نشست عمیق در زمین‌های کشاورزی می‌شود، اقداماتی در سطح ۸ هزار هکتار انجام شده بود که در جهت جلوگیری از تخریب این اراضی بود و مانع از فرونشست و سیل در منطقه شد.

شهبازی با اشاره به اینکه حدود ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی چابهار با فرو نشست خندقی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار هکتار از این اراضی پیش از وقوع سیل بر اثر فرو نشست زمین، کاملا تخریب شده بود. همچنین مردم منطقه سیستان و بلوچستان این مسئله را که عملیات آبخیزداری در جلوگیری از تقلیل خاک منطقه و تخریب سیل موثر بوده را تایید کردند.

برچسب‌ها خسرو شهبازی سیل سیستان و بلوچستان پروندهٔ خبری بارندگی و سیل در سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر