Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین میرزایی در این خصوص توضیح داد: در این فرایند خود افراد اجازه بررسی حساب‌های بانکی را می‌دهند؛  حتی گاهی امکان دارد که اجازه بازدید میدانی را هم بدهند مانند کاری که کمیته امداد، یا بعضا مددکاران سازمان بهزیستی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: پس از اجازه فرد، مجموع واریزها و برداشت های حساب های بانکی اعضای خانوار به صورت سیستمی بررسی و تحلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

، اما دسترسی به اینکه افراد چه شماره حساب هایی را در کدام بانک ها دارند، وجود ندارد،  بنابراین موضوع سرکشی به حسابها کاملا منتفی است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی ادامه داد: دولت امین و صاحب اسرار و داده های مردم است؛ دولت می تواند به اطلاعات هویتی، اطلاعات املاک و اموال و سایر اطلاعات پزشکی و درمانی دسترسی داشته باشد اما بخش خصوصی و فرد اجازه دسترسی ندارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در قوانین مبارزه با پولشویی وقتی می خواهید حساب بانکی ایجاد کنید یا حتی از بانک کارت هدیه دریافت کنید در بسیاری از این فرایندها، ملزم بودن خود به قوانین مبارزه با پولشویی را با ارائه اجازه دسترسی به حساب های بانکی اعلام می کنید. 

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی، تاکید کرد: اساسا اطلاعات بانکی ، یکی از بهترین شاخص‌های وسع و توان مالی یک فرد، خانوار و بنگاه اقتصادی است که به عنوان مثال، برای دریافت وام انجام می شود، بنابراین سالهاست در کشور از اطلاعات بانکی برای اعتبارسنجی افراد استفاده  می‌شود .

وی ادامه داد: قانون مبارزه با پولشویی، اجازه بررسی حساب های مالی افراد را با جزیی ترین موارد به سیستم بانکی می دهد؛ همچنین در برخی مواقع فرد در زمان، پرداخت مالیات یا گرفتن وام، گردش مالی 3 یا 6 ماهه را ممهور به مهر بانک تحویل می دهد و با این اجازه دسترسی، اعلام می کند که توان مالی دارد و می تواند تسهیلات بانک را پرداخت کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا استحقاق مالی افراد را بر مبنای وضعیت شاخص های بانکی نظیر گردش حساب و تراکنش های برداشت می سنجند، تصریح کرد: اولا سنجش وسع مالی افراد بر اساس مجموعه ای از داده ها نظیر اطلاعات حقوق، درآمد، اصناف، خودرو، املاک، سفرهای خارجی و غیره انجام می شود و بررسی تکمیلی وسع افراد با استفاده از اطلاعات بانکی آنها انجام می پذیرد . یکی از کارهایی که بانک ها برای سنجش و ارزیابی توان مالی و استحقاق افراد برای دریافت تسهیلات بانکی انجام می دهند، ارائه ریز تراکنش های بانکی ‌گردش مالی 3 یا 6 ماهه ممهور به مهر بانک به بانک است. بنابراین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی وضعیت مالی افراد، استفاده‌ از وضعیت شاخص‌های بانکی است..

میرزایی تاکید کرد: پس موضوع بررسی اطلاعات و شاخص های بانکی افراد موضوع تازه ای نبوده و سالهاست در کشور از اطلاعات بانکی برای اعتبارسنجی و سنجش استحقاق مالی افراد استفاده  می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مشمولان کمک حمایت معیشتی حسین میرزایی کمک معیشتی یارانه معیشتی کمک هزینه معیشتی یارانه معیشتی واریز کمک معیشتی دی ماه کمک معیشتی دولت ثبت نام کمک معیشتی سایت کمک معیشتی سامانه کمک معیشتی کد کمک معیشتی واریز کمک معیشتی دی کمک معیشتی دولت به مردم اعتراض به کمک معیشتی پیگیری کمک معیشتی ثبت نام کمک هزینه معیشتی ثبت نام معیشتی یارانه واریز یارانه معیشتی دی یارانه معیشتی اعتراض سامانه یارانه معیشتی سایت یارانه معیشتی یارانه حمایتی معیشتی یارانه معیشتی دولت یارانه معیشتی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه

بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، پرداخت عادلانه تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان، متقاضیان، نیازمندان و گروه های هدف سازمان های حمایتی را همواره یکی از سیاست های مهم خود در نظر دارد و به آن عمل می کند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور