Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:45:52 GMT

تشییع سردار سلیمانی تجلی وحدت بود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۲۱۳۷

تشییع سردار سلیمانی تجلی وحدت بود

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت: وحدت مذاهب گروه‌های مقاومت در کشورهای اسلامی را به هنگام شهادت سردار سلیمانی مشاهده کردیم، چنان‌که اهل سنت و شیعه همه با هم، ارادت خود را به سردار دل‌ها نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «حسینی شاهرودی»، امروز چهارشنبه ۲ بهمن در نشست «الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، با اشاره به اندیشه امام راحل درباره وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: وحدت از مهمترین عوامل تحقق تمدن نوین اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اندیشه امام راحل درباره تشکیل بسیج مستضعفین و نتایج خوب آن پس از ۴۱ سال، گفت:‌ پس از فروپاشی شوروی امام راحل به تقابل تمدن غرب و تمدن اسلامی نیز اشاره فرمودند که امروز شاهد آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنان در جنگ سخت از مسلمانان شکست خوردند، گفت: تفکر انقلاب اسلامی همواره پیگیر وحدت جهان اسلام است که با اتکا به اجزای تمدن خصوصا فرهنگ و اقتصاد به آن برسد.

 

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اعتقادات، باورها و آموزه‌های اسلامی مبنای تمدن اسلامی است، ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام در تلاش هستند با فشارهای اقتصادی و ایجاد شبهه در اعتقادات و باورهای اسلامی بین امت جهان اسلام تفرقه و جدایی ایجاد کرده و به اهداف شوم خود دست یابند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با استناد به آیاتی از قرآن کریم، گفت: یکی از نعمات بزرگ الهی تالیف و نزدیک کردن قلب‌ها به یکدیگر است، اظهار کرد: برای تالیف قلوب باید امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد که دشمنان سعی می‌کنند آن را در جامعه اسلامی از بین ببرند.

 

وی با بیان اینکه امروز وحدت مذاهب اسلامی در کشورمان یک الگوی خوب برای جهان اسلام است، گفت: ما وحدت مذاهب گروه های مقاومت در کشورهای اسلامی را به هنگام شهادت سردار سلیمانی مشاهده کردیم که اهل سنت و شیعه همه با هم به هنگام تشییع ارادت خود را به ایشان نشان دادند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش حماس در نماز وحدت بخش اجلاس وحدت در تهران از سردار شهید سلیمانی به عنوان شهید قدس یاد کردند و این تقریب امت جهان اسلام را نشان می‌دهد.

 

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین خدمات‌دهی به حوزه‌های علمیه شیعه و اهل‌سنت هیچ تفاوتی وجود ندارد همچنین این موارد در بخش‌های دیگر نیز اینگونه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: بر اساس وعده‌ الهی در قرآن کریم، در آینده جهان اسلام دین همگان خواهد بود، برای زمینه‌سازی ظهور باید با وحدت امت اسلامی، تمدن نوین اسلامی تحقق یابد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فرهنگ و تمدن اسلامی علم و تمدن اسلامی احیای تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است